کیک مرنگ میوه ای

کیک میوه ای

طرز تهیه : برای تهیه مرنگ 4 سفیده تخم مرغ و 1 لیوان شکر را داخل کاسه ای بریزید و 5 دقیقه با همزن بزنید تا خودش را بگیرد و بافتی خامه ای پیدا کند.

کیک میوه ای

ته سینی فر کاغذ روغنی بیندازید و با کره یا روغن آب شده روی کاغذ را چرب کنید ، مرنگ را روی کاغذ بریزید و پخش کنید سپس سینی را داخل فر با کمترین دما به مدت 10 دقیقه قرار دهید و پس از اینکه آماده شد از فر خارج کنید و اجازه دهید خوب سرد شود سپس مرنگ را به تکه های کوچک خرد کنید و کنار بگذارید.

کیک میوه ای

برای تهیه کیک سفیده ها و زرده های تخم مرغ ها را جدا کنید ، زرده های تخم مرغ ، شکر و اسانس وانیل را داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا یکدست شود سپس آرد را کم کم اضافه و مخلوط کنید ؛ سفیده های تخم مرغ را با همزن بزنید تا بافتی نرم و خامه ای پیدا کند سپس به مایه کیک اضافه کنید و به آرامی و به صورت دورانی مخلوط کنید ( زیاد مواد را هم نزنید ).

مایه کیک را داخل قالب بریزید و در فر با  دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 20 - 30 دقیقه قرار دهید تا بپزد سپس از فر خارج کنید و کناری بگذارید تا سرد شود ( مدت زمان پخت بسته به نوع فر متفاوت است ).

کیک میوه ای

میوه مورد نظرتان را با میکسر بزنید تا به شکل پوره ای و یکدست شود ، برای تهیه شیره روی کیک آب جوش را با 1 قاشق غذاخوری شکر و 1 قاشق غذاخوری آبلیمو مخلوط کنید.

کیک میوه ای

کیک را پس از اینکه سرد شد به چند لایه برش بزنید ( تعداد لایه ها به سایز قالب تان بستگی دارد ) ؛ با قلمو از شربت آبلیمو بردارید و روی لایه های کیک بزنید تا سطح کیک مرطوب شود.

کیک میوه ای

مقداری پوره میوه روی کیک بریزید سپس مقداری خامه فرم گرفته روی آن اضافه کنید ، مقداری شیرینی مرنگ خرد شده روی خامه بریزید و روی آن مجدد مقداری خامه و به همین صورت لایه ها را با خامه ، مرنگ و پوره میوه تکمیل کنید ( دقت کنید که پوره میوه بیش از حد شل نباشد ).

کیک میوه ای

روی کیک را با خامه فرم گرفته بپوشانید ، مقداری بیسکوییت را با میکسر بزنید تا خرد شود سپس بیسکوییت خرد شده را روی کیک الک کنید ، کیک را داخل یخچال قرار دهید تا خوب سرد شود سپس سرو کنید.

نکته ها : میتوانید از باتر کرم برای تزیین به جای خامه فرم گرفته استفاده کنید ، سعی کنید از میوه های گوشتی مانند توت فرنگی ، زردالو ، کیوی و ... برای این کیک استفاده کنید.