شیرینی مثلثی مخصوص عید فطر

طرز تهیه: فر را تا دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کنید.

 آرد، نمک و وانیل را با هم مخلوط کنید. یک تکه از کره را بصورت مکعب های کوچک برش بزنید و با نوک انگشت با آرد مخلوط کنید تا کاملا ترکیب شوند. سپس زرده و پودر قند را بیفزایید.

خمیر شیرینی را خوب مخلوط کنید و اگر خمیر شل شد، مقداری آرد به آن اضافه کنید ( اگه خمیر باز هم شل بود دیگه آرد اضافه نکنید فقط کمی آن را در یخچال استراحت دهید). سپس خمیر شیرینی را به کمک وردنه روی تخته آشپزی باز کنید و با قالب گرد به قطر حدود 5 سانت شیرینی ها را قالب بزنید. کمی خمیر برای تزئین روی شیرینی ها نگه دارید.

برای تهیه مغز شکلاتی این شیرینی، ابتدا شکلات و کره را روی حرارت کم قرار دهید و به آرامی هم بزنید تا شکلات و کره ذوب شوند. سپس گردوی خرد شده را درون مخلوط ریخته و هم بزنید. می توانید مغزی شکلاتی را در یخچال قرار دهید تا کمی سفت شود.

هنگامی که مخلوط غلیظ و سپس خنک شد، به اندازه یک فندق از این مواد برداشته و داخل خمیر قرار دهید.لبه های شیرینی را از سه طرف جمع کنید تا به شکل سه گوش در بیاید. خمیر باقی مانده برای تزئین را با رنگ خوراکی رنگ آمیزی کنید و با قالبهای شکل دار قالب بزنید. سپس آن را در وسط شیرینی قرار دهید. اگر دوست داشتید می توانید ترافل نقره ای روی شیرینی قرار دهید.

  شیرینی ها را روی سینی فر پوشیده شده با کاغذ روغنی بچینید و به مدت 15 دقیقه در فر قرار دهید.     نکته: خمیر این شیرینی را نباید بیش از حد ورز دهید زیرا در نهایت شیرینی سفت خواهد شد.