سیب زمینی پنیری یکی از خوشمزه‌ترین غذاهایی است که می‌توانید به عنوان میان وعده تهیه کنید یا در کنار غذاهای دیگر آن را سرو کنید. این سیب زمینی پنیری خوشمزه در فر پخته می‌شود و به خاطر غلتانده شدن در کورن فلکس خیلی خیلی برشته است. سیب زمینی پنیری را با هر سسی که دووست داشته باشید مثلاً کچاپ یا مایونز می‌توانید سرو کنید اما سس پنیر چدار مخصوص همراه با آن فوق العاده است. تهیه سس مخصوص هم خیلی راحت است. در مجموع تهیه سیب زمینی پنیری با سس مخصوص آن فقط حدود نیم ساعت طول می‌کشد.

طرز تهیه سیب زمینی پنیری با سس مخصوص

ابتدا کورن فلکس را داخل کیسه زیپ کیپ بریزید و بکوبید تا تقریباً پودر شود (یا در کاسه بریزید و بکوبید). نمک، فلفل، پودر سیر، پنیر پارمزان و ۲ قاشق از جعفری خرد شده (خیلی خیلی ریز) را به آن اضافه کنید و مواد را زیر و رو کنید تا با هم مخلوط شوند.

سیب زمینی پنیری با سس مخصوص

سیب زمینی‌ها را به خوبی بشویید و پوست آنها را با اسکاچ زبر تمیز بسابید تا حسابی نازک شود. سپس به صورت طولی از وسط نصف کنید. هر نصف سیب زمینی را مجدداً به صورت طولی به ۳-۴ قسمت تقسیم کنید.

سیب زمینی پنیری با سس مخصوص

سیب زمینی‌های خرد شده را داخل کاسه‌ای قرار دهید و یکی دو قاشق روغن زیتون روی آنها بریزید. آنها را زیر و رو کنید تا کاملاً به روغن آغشته شوند. سپس یکی یکی آنها را در مخلوط کورن فلکس و ادویه فرو ببرید و بغلتانید.

سیب زمینی پنیری با سس مخصوص

کف سینی فر کاغذ روغنی بکشید. سیب زمینی‌ها را روی سینی بچینید. فر را از قبل با دمای ۲۵۰ درجه سانتیگراد گرم کنید و سینی سیب زمینی را به مدت ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید.

برای تهیه سس مخصوص پنیر چدار را خرد کنید و همراه با شیر در کاسه‌ای مناسب مایکروفر بریزید. کاسه را در مایکروفر بگذارید تا پنیر آب شود. هر چند ثانیه یک بار ظرف را از مایکروفر خارج کنید و هم بزنید تا سس آماده شود.

سیب زمینی پنیری با سس مخصوص

وقتی سیب زمینی‌ها آماده شد آنها را در ظرف سرو بچینید. روی سیب زمینی پنیری سس و ۲ قاشق جعفری خرد شده بریزید و میل بفرمایید.