ایده‌ی خمیر پیتزای فوری بیشتر شبیه یک معجزه است تا واقعیت. شاید با شنیدن این که فقط با مقداری آرد سلف رایزینگ و ماست چکیده می‌توان خمیر پیتزای خوب و خوشمزه‌ای درست کرد برایتان قابل تصور نباشد ولی اگر یک بار آن را امتحان کنید حتماً شما هم شگفت‌زده خواهید شد. خمیر پیتزای فوری در عرض ۱۰ دقیقه آماده می‌شود و مواد مورد نیاز آن هم معمولاً در هر خانه‌ای پیدا می‌شود. نگران آرد سلف رایزینگ هم نباشید. این آرد خیلی چیز عجیبی نیست. این آرد که قبلاً طرز تهیه‌اش را گفته‌ایم همان آرد سفید است که با مقدار مشخصی بیکینگ پودر و نمک مخلوط شده است. خمیر شما فقط احتیاج به چند دقیقه ورز دادن دارد و بعد از آن آماده است.

مقدار خمیری که مواد ذکر شده به شما می‌دهد برای یک پیتزای بزرگ یا دو پیتزای متوسط کافی است و در مجموع برای سه چهار نفر مناسب است. خمیر پیتزای فوری از آن نوع خمیرهایی است که کمی در فر پف می‌کند و خیلی برشته و نازک نیست. البته اگر آن را تا جای ممکن با وردنه نازک کنید و مدت بیشتری در فر بگذارید کمی برشته می‌شود ولی باید خیلی مراقب باشید تا نان پیتزای شما نسوزد. با این خمیر، پیتزای شما به طور معجزه‌آسایی سریع آماده می‌شود. وقتی به مهمان‌هایتان می‌‌گویید خمیر این پیتزای خوشمزه فقط با آرد و ماست یونانی تهیه شده حتماً قیافه آنها دیدنی است!

طرز تهیه خمیر پیتزای فوری با ماست

مرحله اول:

برای تهیه پیتزا سس، پنیر و مواد روی پیتزا را به دلخواه از قبل آماده کنید و کنار بگذارید. فر را با دمای ۲۳۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و کف سینی فر یا قالب پیتزا را با چند قطره روغن چرب کنید.

مرحله دوم:

در کاسه بزرگی آرد و۳/۴ پیمانه ماست چکیده را بریزید و با قاشق خوب مخلوط کنید. سپس با دست تمیز شروع به مالش خمیر کنید. بعد از یک دقیقه اگر هنوز آرد به صورت پودر مانده بود و خمیر بیش از حد خشک بود بقیه ماست را هم اضافه کنید و ورز بدهید تا خمیر یک پارچه شود.

خمیر پیتزا با آرد و ماست

مرحله سوم:

روی سطحی کمی آرد بپاشید و خمیر را به آن منتقل کنید. دو سه دقیقه ورز بدهید. اگر خمیر چسبنده شد کمی آرد به آن اضافه کنید. سپس خمیر را به کاسه برگردانید و بگذارید ۵ دقیقه بماند.

ورز دادن خمیر پیتزای فوری

مرحله چهارم:

خمیر پیتزای فوری شما آماده است. آن را با وردنه باز کنید و به شکل دو دایره ۲۵ سانتی در آورید و روی سینی فر یا قالب پیتزاهای چرب شده بیاندازید. سس پیتزا و بعد مواد مورد نظر و در آخر پنیر رنده شده را روی خمیر بریزید. سینی را ۱۰-۱۵ دقیقه در فر قرار دهید تا پیتزای شما حاضر شود.

پهن کردن خمیر پیتزا

نکته های کلیدی تهیه خمیر پیتزای فوری

به جای آرد سلف رایزینگ می‌توانید از آرد سفید استفاده کنید اما به ازای هر پیمانه آرد سفید، ۱ و نیم قاشق چایخوری بیکینگ پودر و ۱/۴ قاشق چایخوری نمک اضافه کنید.