توت فرنگی که میوه ای جذاب و تابستونیه کاربرد زیادی در هنر آشپزی و شیرینی پزی داره. با از راه رسیدن فصل تابستون و توت فرنگی خیلی ها خوراکی های خوشمزه از مربای توت فرنگی گرفته تا انواع دسر توت فرنگی و بستنی توت فرنگی رو تهیه می کنن که هر کدومشون هم خیلی خوشمزه و دوست داشتنی است. بستنی توت فرنگی علاوه بر مزه خوبش به خاطر خوش آب و رنگ بودنش خواهان زیادی داره مخصوصا بستنی یخی توت فرنگی که اصولا بچه ها عاشقش هستن.

بستنی خانگی

درست کردن بستنی یخی خونگی هم می تونه نوعی تفریح به حساب بیاد و هم اینکه با درست کردنش خیالمون از نظر کیفیت و سالم بودن بستنی راحت باشه که خب بزرگترین مزیتش نداشتن مواد مصنوعی و نگهدارنده های صنعتی است.

 بستنی یخی توت فرنگی یکی از پرطرفدارترین انواع بستنی یخی است. امروز قصد دارم روش تهیه این بستنی خونگی و خوشمزه رو بهتون اموزش بدم تا بتونید توی خونه و خیلی راحت و بی درد سر بدون نیاز به وسایل خاصی بستنی یخی با توت فرنگی درست کنید. امیدوارم از تهیه و سرو این بستنی خوشمزه و خوشرنگ لذت کافی ببرید . نوش جان!

 

طرز تهیه بستنی یخی توت فرنگی

مرحله اول:

توت فرنگی ها را بشویید و صبر کنید تا آب آن گرفته شود.  

مرحله دوم:

توت فرنگی، شیر، عسل(شکر)،شهد توت فرنگی  و وانیل را در میکسر بریزید.   تهیه پوره توت فرنگی

مرحله سوم:

دستگاه را روشن کنید تا توت فرنگی به شکل پوره درآید.   پوره توت فرنگی  

مرحله چهارم:

پوره توت فرنگی و خامه را با هم مخلوط کنید.   بستنی با توت فرنگی   بستنی یخی خامه ای  

مرحله پنجم:

مایه بستنی یخی توت فرنگی را در قالب بستنی بریزید.   بستنی خانگی  

اگر قالب مخصوص بستنی ندارید اصلا مشکل خاصی نیست می توانید مایه این بستنی یخی یا هر نوع بستنی یخی را در لیوان های یکبار مصرف بریزید و از آن به عنوان قالب استفاده کنید.

  قالب بستنی یخی  

مرحله ششم:

چوب بستنی را درون مایه بستنی قرار دهید.   بستنی یخی  

مرحله هفتم:

قالب های پر شده با مایه بستنی را در فریزر قرار دهید تا زمینی که بستنی به خوبی ببندد و آماده سرو شود.   بستنی میوه ای یخی   هنگام سرو بستنی یخی توت فرنگی می توان از شهد توت فرنگی به عنوان سس بستنی استفاده کرد و روی بستنی ریخت.  

نکات کلیدی تهیه بستنی یخی توت فرنگی

-درون مایه بستنی توت فرنگی می توان از تکه های توت فرنگی هم استفاده کرد. - به جای شهد توت فرنگی میتوانید مقدار عسل را بیشتر کنید. یا حتی میشود از شربت بار استفاده کرد. -بستنی یخی بری را می توان با انواع میوه ها مانند تمشک، شاه توت، بلو بری و... و حتی موز و سیب ترکیب کرد که همخوانی خوبی با هم دارند.   بستنی خانگی  

-برای تهیه بستنی یخی هم می توان از خامه قنادی استفاده کرد و هم از خامه ساده صبحانه یا خامه شکلاتی. در صورتی که از خامه قنادی برای تهیه بستنی یخی استفاده می کنید بهتر است وانیل را از مواد اولیه حذف کنید. خامه قنادی را هم باید به وسیله هم زن برقی به خوبی بزنید تا فرم بگیرد و بعد به پوره اضافه کنید.

همراهان عزیز خوشحال می شویم بستنی یخی توت فرنگی را با دستور ایران کوک تهیه کنید و عکس آن را در صفحه اجتماعی اینستاگرام با هشتگ آشپزی_ایران_کوک به اشتراک بگذارید.