کرمفیل وانیلی

کرمفیل وانیلی کرمی سبک و فوق‌العاده خوشمزه است که به راحتی در عرض نیم ساعت آماده می‌شود. البته بلافاصله قابل استفاده نیست و باید چند ساعتی در یخچال خنک شود. نکته اصلی که لازم است در تهیه یک کرمفیل وانیلی عالی رعایت شود این است که حداقل نشاسته لازم در آن به کار برود. این مقدار خیلی حساس است چون کرمفیل باید به اندازه کافی نشاسته داشته باشد تا فرمش را حفظ کند ولی نباید مقدار نشاسته آنقدر باشد که طعم کرم را خراب کند. در ضمن در تهیه کرمفیل وانیلی مراقب باشید که بیش از حد نگذارید قل بخورد و تا شروع به غلیظ شدن کرد آن را از روی شعله بردارید.

این کرم خوشمزه را می‌توانید برای تهیه شیرینی‌ها و کیک‌های مختلف استفاده کنید. مثلاً می‌توانید خمیر بنیه (نان نان خامه‌ای) یا انواع پیراشکی را با آن پر کنید یا آن را لای خمیر هزارلا بگذارید و نوعی شیرینی ناپلئونی کرمدار چند لایه تهیه کنید.

کرمفیل با خمیر هزارلا

طرز تهیه: ابتدا تخم‌‌مرغ‌ها را در یک کاسه بزرگ بشکنید. سپس زرده‌های تخم‌مرغ، شکر، نشاسته ذرت و نمک را به آنها اضافه کنید و حدود ۵ دقیقه با همزن بزنید تا رنگ مخلوط از زرد تغییر کرده به رنگ کرمی خیلی روشنی درآید و قدری هم غلیظ شود.

شیر را داخل یک شیرجوش بریزید و روی شعله متوسط گاز قرار دهید. وانیل را هم به آن اضافه کنید و هم بزنید. بگذارید شیر روی شعله داغ شود. وقتی شروع به قل زدن کرد و یکی دو حباب روی آن ظاهر شد، بلافاصله شیر را از روی گاز بردارید و آن را روی مخلوط تخم‌مرغ بریزید. اول مقدار کمی از شیر را اضافه کنید و با مواد دیگر مخلوط کنید. سپس کل شیر باقی مانده را اضافه کنید و مخلوط نمایید.

حال مواد مخلوط شده را داخل شیرجوش برگردانید و روی شعله ملایم بگذارید تا شروع به غلیظ شدن کند (۳-۵ دقیقه). سپس آن را از روی شعله بردارید ۵ دقیقه بگذارید تا کمی خنک شود. کره را به شکل قطعات کوچک خرد کنید و به محتویات شیرجوش اضافه کنید. هم بزنید تا کره داخل مخلوط شیر آب شود.

کرم را از یک صافی ریز رد کنید تا اگر گلوله‌ای در آن ایجاد شده جدا شود. سپس کرمفیل وانیلی آماده شده را داخل ظرفی بریزید و آن را بپوشانید تا تغییر رنگ ندهد. ۳-۴ ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

کرمفیل نان خامه ای