بستنی یکی از خوشمزه ترین دسرهای خنک تابستونیه. با این که میشه انواع مختلف بستنی رو به عنوان به دسر خوشمزه و همه پسند در تمام فصل های سال درست کرد، اما خوردن بستنی تو فصل گرما خیلی دلچسب تره. مخصوصا این که شما می تونید انواع بستنی تابستونی رو با میوه های تابستونی درست کنید. به جز بستنی های میوه ای پر طرفدار از جمله بستنی یخی هندوانه و یا بستنی طالبی، انواع مختلف بستنی با طعم های ویژه مثل بستنی سنتی هم وجود داره که می تونید طرز تهیه ی اون ها رو یاد بگیرید و به راحتی تو خونه درست کنید.

یه بستنی خونگی خوشمزه، علاوه بر طعم های مختلف، به شکل های گوناگون هم درست میشه. مثلا خیلی ها بستنی رو به شکل اسکوپی درست می کنن. بعضی ها هم بستنی چوبی رو ترجیح میدن. امروز می خوایم طرز تهیه ی یکی از پر طرفدارترین بستنی های چوبی رو بهتون آموزش بدیم. حتما شما هم از علاقه مندان بستنی مگنوم شکلاتی هستید. این بستنی ها با طعم بی نظیرشون بسیار محبوب هستند، مخصوصا با مغزهای بادوم و فندقی که روی روکش شکلاتی اون ها وجود داره. در این مطلب بهتون آموزش می دیم که چطور میشه به راحتی تو خونه بستنی مگنوم خونگی با روکش شکلاتی درست کرد. شما می تونید خود بستنی رو به شکل ساده و سفید با طعم وانیلی و با به صورت شکلاتی درست کنید. برای روکش بستنی هم می تونید از شکلات های تخته ای در طعم های مختلف و تنوع استفاده کنید.

اگرچه طرز تهیه بستنی چوبی خانگی با روکش شکلاتی بسیار ساده اس، اما درست کردن اون یه سری فوت و فن داره که ما در این مطلب همه ی اون ها رو بهتون یاد می دیم. برای درست کردن بستنی چوبی به قالب های مخصوص بستنی چوبی نیاز دارید که تو بازار با جنس پلاستیکی و سیلیکونی موجود هستن. اگر هم به این قالب های بستنی چوبی دسترسی ندارید، ما بهتون می گیم که چطور می تونید بدون قالب هم بستنی چوبی درست کنید. طرز تهیه بستنی چوبی خانگی با روکش شکلاتی را یاد بگیرید و از خوردن آن لذت ببرید.

 

طرز تهیه بستنی چوبی خانگی با روکش شکلاتی

۱- نشاسته ی ذرت، نشاسته ی گل، شکر و پودر کاکائو (به دلخواه) را داخل قابلمه بریزید و با هم مخلوط کنید.

۲- شیر سرد را کم کم به مواد اضافه کرده و آن ها را خوب هم بزنید تا همه ی مواد داخل شیر حل شوند. سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مواد داخل آن را مرتب هم بزنید تا به غلظت فرنی برسد.

۳- بعد از آن که مواد شروع به جوشیدن کردند، آن را از روی حرارت بردارید و بعد از آن که حرارت آن کمی کم شد، خامه و گلاب (اختیاری) را اضافه کرده و همه ی مواد را دوباره با هم مخلوط کنید و هم بزنید.

۴-  بعد از خنک شدن مواد بستنی، آن را داخل قالب مخصوص بستنی بریزید. سپس چوب های بستنی را به صورت عمودی و صاف داخل بستنی ها فرو کنید. سپس قالب بستنی چوبی را به مدت ۸ ساعت داخل فریزر قرار دهید تا بستنی ها سفت شوند و چوب در میان آن ها بماند.

۵- برای روکش شکلاتی روی بستنی شکلات تخته ای را روی بخار کتری با کمی روغن به روش بنماری آب کنید تا شکلات رقیق شود. سپس به دلخواه مغزهای مختلف مانند مغز فندق خرد شده را داخل شکلات آب شده بریزید.

۶-  بعد از آن که بستنی ها داخل قالب خوب یخ زدند، چوب بستنی را گرفته و آن ها را از داخل قالب به آرامی بیرون بکشید. شکلات آب شده را داخل لیوان بریزید و بستنی ها را تا سر چوب بستنی داخل لیوان شکلات فرو کنید. به طوری که تمام قسمت های آن با شکلات پوشیده شود. سپس مجددا آن ها را  به مدت ۳۰ دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا رویه ی شکلاتی کاملا روی بستنی ها سفت شود.

۷- بعد از چند ساعت، بستنی خانگی شما با روکش شکلاتی آماده است. نوش جان

  بستنی با روکش شکلات مغزدار

نکات کلیدی طرز تهیه بستنی چوبی خانگی با روکش شکلاتی

-  استفاده از چند قاشق شیر خشک داخل شیر در حال جوش غلظت بستنی را زیاد می کند.

- اگر برای درست کردن بستنی با روکش شکلاتی قالب مخصوص بستنی ندارید می توانید قسمت بالای پاکت آبمیوه یا شیر را ببرید و روی پاکت ۵ تا برش کوچک با فاصله تقریبا یک انگشت (کمی بیشتر) بزنید. سپس چوب های بستنی را تا نیمه داخل برش ها کنید. پس از آماده شدن مواد بستنی، آن را داخل پاکت بریزید و داخل فریزر قرار دهید تا یخ بزند. سپس بستنی ها را برش داده و کاغذ پاکت را از روی آن جدا کنید.

- برای درست کردن بستنی وانیلی، به دلخواه می توانید ۱/۴ پیمانه گلاب نیز به مواد اولیه ی بستنی اضافه کنید تا عطر و طعم سنتی به آن بدهد.

- به جای خامه می توانید از نصف قاشق غذاخوری کره استفاده کنید.

- بسته به ذائقه تان می توانید از شکلات تخته ای تلخ یا شیرین برای روکش بستنی استفاده کنید. همچین می توانید از دو رنگ شکلات آب شده برای روکش بستنی استفاده کنید. کافی است دو نوع شکلات تخته ای را با رنگ‌ های مختلف آب کنید. سپس بستنی را در یکی از آن ها فرو کرده و داخل فریزر قرار دهید. سپس مجددا بستنی را تا نصف آن داخل شکلات آب شده با رنگ دیگر فرو کرده و بدین ترتیب به راحتی یک بستنی خانگی با روکش شکلاتی دو رنگ درست کنید.

  بستنی مگنوم  

- حتما به شکلات آب شده کمی روغن اضافه کنید تا روان شود. در غیر این صورت ضخامت شکلات روی بستنی زیاد خواهد شد.

- برای غلظت بیشتر بستنی می توانید به مواد اولیه ی آن پودینگ وانیلی اضافه کنید.

- برای هم زدن مداوم مواد بستنی از همزن دستی استفاده کنید تا همه ی مواد به خوبی با هم مخلوط شوند.

- به جای خامه قنادی می توانید از خامه ی صبحانه پر چرب نیز استفاده کنید.

- برای تزیین بیشتر بستنی می توانید روی آن کمی پودر نارگیل و یا پودر پسته بپاشید.

- تصاویر از : neda_shobeiri61 ، @iliogroup@