سوپ پیاز یکی از سوپ های معروف و همچنین محبوب در تمام دنیا می باشد. این سوپ کلاسیک فرانسوی ، جزو غذاهای بین المللی محسوب می شود. در تمام رستوران ها این سوپ خوشمزه را سرو می کنند. می دانید که پیاز خواص شگفت انگیزی دارد. و پایه اصلی تمام غذاهاست. اما در این غذا پیاز خودنمایی بیشتری می کند و ماده اصلی می باشد. یکی از خواص پیاز بالا بردن سیستم ایمنی بدن و همچنین بهبود سرماخوردگی است. همچنین انواع سوپ ها مثل سوپ مرغ و نخود ، سوپ گوجه و ریحان و... به دلیل تجمع انواع ویتامین های موجود در سبزیجات و دارا بودن آب فراوان می توانند گزینه مناسبی برای مواقع سرماخوردگی باشند. پس شاید بتوانید حدس بزنید که سوپ پیاز برای سرماخوردگی چقدر مفید خواهد بود. در فصل پاییز و زمستان و با سرد شدن هوا، تهیه و مصرف این سوپ خوشمزه و پر خاصیت را به شما توصیه می کنیم. سوپ پیاز به سبک های گوناگونی تهیه می شود. سوپ پیاز ایتالیایی و سوپ پیاز فرانسوی از سبک های محبوب و پر طرفدار می باشند. همین طور ما ایرانی ها سوپ پیاز را به روش خاص و سنتی خودمان تهیه می کنیم. که سوپ پیاز ایرانی با اضافه کردن سبزی های تازه و معطر بسیار خوشمزه می باشد. ما در این مطلب قصد داریم طرز تهیه سوپ فرانسوی اصل را به شما آموزش دهیم. سوپی با عطر و طعمی بی نظیر، که بی شک عاشق آن خواهید شد. تهیه این سوپ بسیار ساده بوده، اما با وجود مواد اولیه ساده، تقریبا به زمان پخت زیادی نیاز دارد تا طعم بی نظیرش را نشان دهد. سوپ پیاز فرانسوی را می توانید به عنوان پیش غذا یا یک وعده غذایی کامل نوش جان کنید. طرز تهیه سوپ پیاز را از دست ندهید.

طرز تهیه سوپ پیاز فرانسوی

 

مرحله اول:

ابتدا کره را در تابه ای بزرگ بریزید. روی حرارت قرار دهید. وقتی کره کاملا ذوب شد، حالا روغن زیتون را اضافه کنید. پیازها را که به صورت حلقه حلقه و نازک خرد کرده اید، به درون تابه بریزید. خوب هم بزنید تا تمام پیازها آغشته به کره و روغن زیتون شوند. حالا در تابه را بگذارید. برای مدت 15 دقیقه اجازه دهید که پیازها با حرارت کم پخته شوند. بعد از گذشت این زمان، در تابه را بردارید. سیر خرد شده، نمک، فلفل و شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند. حالا بدون گذاشتن در، به مدت 40 الی 50 دقیقه بگذارید تا پیاز با آب خود پخته شود و خوب نرم و کاراملی شود. به این روش کاراملیزه کردن پیاز می گویند. هر چند دقیقه یک بار پیازها را هم بزنید. و مراقب باشید تا نسوزند.

  پیاز کاراملی سوپ پیاز  

مرحله دوم:

در قابلمه ای جداگانه، آب مرغ یا گوشت را ریخته و گرم کنید. می توانید به جای آن از عصاره آماده و طبق سلیقه تان، عصاره مرغ، گوشت یا سبزیجات را استفاده کنید. در صورت استفاده از عصاره آماده، طبق دستور روی بسته بندی عمل کنید.

 

مرحله سوم:

در این مرحله و پس از گذشت 50 دقیقه از پخت پیازها، حالا باید آرد را به پیازها اضافه کنید. سپس کمی هم بزنید. برای چند دقیقه کوتاه فرصت دهید تا همراه با آرد نیز پخته شود. حالا ترکیب پیازها را درون قابلمه ای که آب گوشت در آن قرار دارد بریزید. آویشن را در این مرحله اضافه کنید. روی حرارت متوسط قرار دهید. وقتی سوپ جوش آمد، حرارت را کم کرده، و اجازه دهید حداقل 1 ساعت و با حرارت پایین، کامل پخته شده و خوب جا بیافتد.

سوپ پیاز جا افتاده

 

مرحله چهارم:

 در مدتی که سوپ در حال پختن و آماده شدن می باشد، نان تست و یا باگت فرانسوی را کمی برشته کنید. برای این کار می توانید از دستگاه مخصوص تست استفاده کنید. اما در روش دیگر، می توانید نان ها را درون تابه ای با کمی کره و پودر سیر تفت دهید. تا هم طعم بگیرد و هم خوب برشته شود. اما مراقب باشید نان ها نسوزند. وقتی سوپ آماده شد. آن را درون کاسه و به تعداد مورد نظر بریزید. حالا درون هر کاسه و روی هر سوپ، یک عدد نان تست برشته شده قرار دهید. پنیر را به مقدار و اندازه دلخواه روی نان ها بریزید. کاسه های سوپ را درون فر که از قبل کمی گرم شده قرار دهید. حالت گریل را روشن کنید. و اجازه دهید برای مدت 2 دقیقه پنیر آب شده و روی آن خوب طلایی شود. سوپ پیاز فرانسوی لذیذ آماده می باشد. می توانید از جعفری تازه خرد شده برای تزئین روی سوپ استفاده کنید. امیدواریم نوش جان کرده و لذت ببرید.

  سوپ پیاز با نان پنیری  

طرز تهیه سوپ پیاز

 

نکته ها:

 - همان طور که گفتیم شما می توانید از عصاره آماده به جای آب مرغ یا گوشت استفاده کنید. در این صورت 2 بسته عصاره دلخواه و مورد نظر را خریداری کنید. توجه کنید که اگر عصاره آماده به کار می برید، نمک را حذف کنید یا به مقدار کمتری به سوپ اضافه کنید.

- می توانید به جای پنیر پارمزان یا چدار، از پنیر پیتزای رنده شده نیز استفاده کنید. - اگر می خواهید نان ها را برای برشته شدن درون فر قرار دهید، می توانید برای طعم گرفتن و مزه دار کردن نان ها، روی آن ها را با کمک یک برس کمی روغن زیتون زده. و همچنین مقداری پودر سیر به روی هر نان اضافه کنید. - در روش دیگر می توانید وقتی نان ها برشته شدند، روی آن ها پنیر اضافه کرده، درون فر قرار دهید تا پنیر آب شده و گریل شود. سپس هر نان آماده شده را روی سوپ ها و درون کاسه قرار دهید. - شما می توانید در این سوپ، از سس بشامل نیز استفاده کنید. و قبل از اضافه کردن ترکیبات پیاز به آب گوشت، سس بشامل را به پیازها اضافه کرده و مخلوط کنید. در این صورت باید آرد را حذف کنید. - شما می توانید در صورت دلخواه سبزیجاتی مثل قارچ، نخود فرنگی، یا سبزی های معطر مثل جعفری تازه را نیز به سوپ اضافه کنید. خوشحال می شویم سوپ پیاز فرانسوی اصل را با دستور ایران کوک تهیه کنید. عکس آن را در صفحه اجتماعی اینستاگرام و با هشتگ سوپ-پیاز-ایران-کوک به اشتراک بگذارید.