کاپ کیک بستنی سه رنگ از یک کاپ کیک ردولوت مرطوب خوشمزه و فوق‌العاده زیبا تشکیل شده که در وسط آن یک قاشق بستنی وانیلی است و روی آن هم با کرم پنیر خامه‌ای سفید و آبی پوشانده شده است. داخل کیک ردولوت فقط یک قاشق کاکائو استفاده شده که باعث می‌شود رنگ قرمز مخملی کیک بیشتر خودش را نشان دهد. در ضمن موقع سوراخ کردن کیک و پر کردن آن از بستنی، بخشی از کیک که جدا شده دوباره روی کیک قرار می گیرد و به این ترتیب کرم پنیر خامه‌ای کمتری روی کیک ریخته می‌شود. البته اگر ترجیح می‌دهید مقدار کیک کمتر و مقدار کرم بیشتر باشد می‌توانید از این مرحله صرف نظر کنید.

همان طور که گفته شد برای تزیین کاپ کیک بستنی از کرم پنیر خامه‌ای استفاده می‌شود که بهتر از روکش‌های دیگر فریز می‌شود و رنگ خوراکی به خوبی داخل آن حفظ می‌شود و پس از فریز شدن کیک که به دلیل وجود بستنی در آن ضروری است، کاپ کیک بستنی زیبایی خود را حفظ می‌کند.

روکش کاپ کیک بستنی

طرز تهیه کاپ کیک بستنی سه رنگ

فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید و داخل یک قالب کاپ کیک ۱۲ تایی کپسول کاغذی قرار دهید. بگذارید کره کمی نرم شود. سپس آن را در کاسه بزرگی با شکر و نمک مخلوط کنید. آنقدر هم بزنید تا حالت کرم پیدا کند. سپس روغن مایع، تخم مرغ، زرده تخم مرغ، باتر میلک و رنگ خوراکی قرمز را هم اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یک دست شود.

حال نوبت به مواد خشک می‌رسد. آرد، پودر کاکائو و جوش شیرین را روی بقیه مواد الک کنید. فقط تا حدی هم بزنید که مواد مخلوط شوند و دیگر مواد خشک قابل مشاهده نباشند. سپس مایه را با قاشق داخل قالب کاپ کیک آماده شده بریزید. قالب را به مدت حدوداً ۲۰ دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید تا کیک کاملاً بپزد. سپس آن را از فر خارج کنید و قبل از خارج کردن کاپ کیک‌ ها از قالب، ۵ دقیقه صبر کنید.

بستنی را از فریزر خارج کنید تا کمی نرم شود. وقتی کاپ کیک ها خنک شدند آنها را داخل یک سینی بچینید. از وسط هر کیک با چاقو یا قاشق یک مخروط کوچک خارج کنید و کیک های مخروطی را کنار بگذارید.

سوراخ وسط کاپ کیک

حال داخل هر سوراخ کمی بستنی نرم شده بریزید و سپس کیک‌های مخروطی را همان طور که در عکس نشان داده شده روی بستنی بگذارید. کاپ‌کیک‌ها را ۳۰ دقیقه در فریزر قرار دهید تا بستنی سفت شود.

پر کاپ کیک بستنی

برای تهیه روکش، پنیرخامه‌ای و کره را داخل کاسه بریزید و خوب با همزن برقی بزنید تا مخلوط کرم‌مانند شود. سپس شکر را اضافه کنید و ۳-۴ دقیقه دیگر بزنید تا سبک و توخالی شود.

نصف کرم تهیه شده را در ظرف دیگری بریزید. چند قطره رنگ خوراکی آبی به آن اضافه کنید و هم بزنید تا به رنگ دلخواه برسد. سپس کرم سفید و آبی را داخل دو قیف متصل به ماسوره ستاره‌ای بریزید. کیک‌ها را از فریزر خارج کنید. دور مخروط موجود روی کیک،یکی در میان کرم سفید و آبی بریزید تا کاملاً روی کیک پوشانده شود. سپس کیک را داخل فریزر بگذارید (حداقل دو ساعت).

کاپ کیک بستنی نهایی

نکته: در صورتی که قصد دارید کیک را روز بعد سرو کنید حتماً آن را در ظرف در بسته داخل فریزر بگذارید.