در فصل تابستون علاوه بر هوای مطبوع و تفریحات جذاب، میوه های رنگارنگ و فوق العاده خوشمزه ای هم مهمون خونه هامونه. یکی از این میوه های خوشمزه و پرخاصیت زردآلو ست. حالا در این مطلب من می خوام طرز تهیه دسر زردآلو فوق العاده خوشمزه رو بهتون آموزش بدم. پس اگه از طرفدارای میوه های تابستونی و دسرهای رنگارنگ مث پاناکوتای زعفرانی، لوز پسته، دسر پسته ای، دسر طالبی، دسر شارلوت، دسر کاسترد قالبی و غیره هستید، پیشنهاد می کنم این مطلب رو از دست ندین و از درست کردن و خوردن دسر زردآلو هیجان انگیز به خصوص در دورهمی هاتون لذت ببرین.

 

طرز تهیه دسر زردآلو

 

مرحله اول: آماده سازی پوره زردآلو

برای درست کردن دسر زردآلو جذاب و خوشمزه، ابتدا باید پوره زردآلو را آماده کنید. برای درست کردن پوره زردآلو ابتدا هسته زردآلوها را جدا کنید و آن ها را به قطعات کوچک خرد کنید. سپس زردآلوهای خرد شده را به همراه کمی شکر و آب درون یک قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم گاز بگذارید تا زردآلو ها پخته و نرم شوند. پس از اینکه زردآلوها پخت با مخلوط کن آن ها را پوره کنید.

 

مرحله دوم: آماده سازی کرم دسر زردآلو

برای درست کردن کرم دسر زردآلو ابتدا شیر، شکر، پودر کاستارد، نشاسته ذرت، زرده تخم مرغ و گلوکز را در یک قابلمه بریزید و هم بزنید تا کاملاً یک دست شوند. سپس قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید و مدام هم بزنید تا به غلظت فرنی برسد. سپس شعله را خاموش کنید و وانیل را هم اضافه کنید.

 

مرحله سوم: آماده سازی پودر ژلاتین

در این مرحله پودر ژلاتین را با کمی آب سرد مخلوط کنید. سپس به روش بن ماری (حرارت غیر مستقیم) پودر ژلاتین را کاملاً حل کنید.

 

مرحله چهارم: افزودن پوره زردآلو و پودر ژلاتین به کرم

حالا پودر ژلاتین آماده شده، پوره زردآلو و نصف پاکت خامه صبحانه را به کرم که اکنون به دمای محیط رسیده است اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با هم مخلوط و یک دست شوند.

 

مرحله پنجم: در قالب گذاشتن دسر زردآلو

در این مرحله کف ک قالب سیلیکونی دلخواه را چرب کنید و مایه دسر زردآلو را در قالب بریزید و برای چند ساعت در یخچال بگذارید تا دسر ببندد. سپس قالب را در ظرف سرو برگردانید. همچنین میتوانید مواد را در لیوان های کوچک بریزید و در یخچال بگذارید و به صورت یک نفره سرو کنید. برای تزیین میتوانید از تکه های زرد آلو استفاده کنید.

 

نوش جان

  مرحله نهایی  

نکات کلیدی تهیه دسر زردآلو

- در صورت تمایل به جای پودر کاستارد در کرم دسر زردآلو می توانید فقط از نشاسته ذرت استفاده کنید و پودر کاستارد را حذف کنید.

- گلوکز صرفاً جهت براق کردن دسر است، اگر در دسترس نبود می توانید آن را حذف کنید.

- عکس از اینستاگرام:

@m.farokhie72

@fane_ashpazi_ba_man