سس گوجه و ریحان

سس گوجه و ریحان در واقع نوعی مایه ماکارونی بدون گوشت است. این سس گوجه بسیار ساده و خوشمزه است و در تهیه آن فقط از گوجه فرنگی، برگ ریحان، پیاز، روغن و ادویه استفاده می‌شود. در ضمن در این دستور می‌توان به جای ریحان تازه از ریحان یخ زده قالبی استفاده کرد. همان طور که قبلاً گفتیم، در این روش ریحان تا ماه‌ها داخل روغن باقی می‌ماند و به این ترتیب عطر و طعم خوبش را حفظ می‌کند. همچنین به جای گوجه تازه می‌توانید از کنسرو گوجه هم استفاده کنید. هر چند که گوجه تازه طعم بهتری به سس شما می‌دهد.

سس گوجه و ریحان را می‌توان به شکل‌های مختلفی سرو کرد. این سس همراه با پاستا و لازانیا بسیار لذیذ است. همچنین در دستورهای مختلفی که از سس گوجه یا سس مارینارا استفاده می‌شود می‌توانید به راحتی این سس را جایگزین کنید.

مواد لازم سس گوجه

طرز تهیه: ابتدا پوست گوجه‌ها را جدا کنید. برای این کار می‌توانید از روش پوست کندن گوجه با فرو بردن در آب جوش و آب سرد که قبلاً توضیح دادیم استفاده کنید. با این روش پوست گوجه‌ها به راحتی و خیلی تمیز جدا می‌شود و مقدار کمتری از گوجه هدر می‌رود. سپس آنها را از وسط نصف کنید و هسته هایشان را خارج کنید. و بعد گوجه‌های پوست کنده و بدون هسته را خرد کنید.

گوجه خرد شده

روغن را در یک قابلمه یا تابه بزرگ روی شعله متوسط قرار دهید تا داغ شود. در این مدت پیاز را خرد کنید. سپس پیاز خرد شده را داخل روغن بریزید و یکی دو دقیقه تفت بدهید. ۱/۴ پیمانه آب را روی پیاز بریزید. درب تابه را ببندید و بگذارید ۱۰ دقیقه در آب و روغن بپزد.

پخت پیاز

حال، گوجه‌های خرد شده را اضافه کنید. درب تابه را ببندید و ۲۰ دقیقه دیگر بگذارید روی شعله باقی بماند. هر چند دقیقه یک بار سس را هم بزنید. بعد از ۲۰ دقیقه، ۲ عدد ریحان قالبی یخ زده را داخل سس بریزید. چند دقیقه صبر کنید تا یخ آب شود و عطر ریحان به سس منتقل شود.

ریحان قالبی در سس گوجه

سس گوجه و ریحان شما آماده است. می‌توانید آن را همراه با ۴۵۰ گرم ماکارونی سرو کنید.

ماکارونی با سس گوجه و ریحان