در این جا طرز تهیه سالاد الویه با مرغ را میبینید که هم خوشمزه است هم سالم و مقوی. همان طور که میدانید مواد اصلی لازم برای تهیه الویه با مرغ سیب زمینی، تخم مرغ، خیارشور، سس مایونز و البته مرغ پخته هستند. البته مواد دیگری مثل نخود فرنگی، فلفل دلمه، هویج و ذرت هم گاهی در این سالاد استفاده میشوند که اختیاری و سلیقه ای هستند.   ساندویچ الویه  

الویه با مرغ را میتوانید در مراسم های مختلف به شکل فینگرفود (مثلا داخل نان تارت آماده) یا به صورت ساندویچ الویه سرو کنید. حتی میتوانید کیک الویه درست کنید. روش تهیه کیک الویه هم درست مثل طرز تهیه کیک مرغ هست. با این تفاوت که به جای سالاد مرغ از سالاد الویه با مرغ استفاده میشود.

  تارت الویه  

طرز تهیه سالاد الویه ساده با مرغ

 

مرحله اول طرز تهیه سالاد الویه با مرغ:

مرغ را  بپزید و پس از اینکه سرد شد با دست استخوان های مرغ را جدا و مرغ را ریش ریش یا خرد کنید ( میتوانید از بخش های مختلف مرغ برای تهیه سالاد الویه استفاده کنید. استفاده از بال و گردن مرغ سالاد الویه را خوشمزه تر میکند ).

الویه

مرحله دوم طرز تهیه سالاد الویه با مرغ:

سیب زمینی ها و تخم مرغ ها داخل قابلمه بریزید و چند لیوان آب اضافه کنید. در قابلمه را ببندید و 1 ساعت روی حرارت قرار دهید تا مواد بپزند. سپس سیب زمینی ها و تخم مرغ ها را پوست بکنید و ریز خرد کنید (میتوانید سیب زمینی ، تخم مرغ و خیارشور را رنده کنید).

الویه

مرحله سوم طرز تهیه سالاد الویه با مرغ:

مرغ پخته خرد شده ، سیب زمینی ، تخم مرغ و خیارشور خرد شده ، مقداری نمک و فلفل را داخل کاسه ای بریزید و با هم خوب مخلوط کنید.

سپس نخود فرنگی کنسروی یا پخته و سس مایونز را اضافه نمایید کنید (در صورتی که میخواهید سالاد الویه کاملا یکدست باشد بهتر است ابتدا سیب زمینی ، تخم مرغ و مرغ خرد شده را باهم خوب مخلوط کنید سپس بقیه مواد را اضافه کنید).

مرحله چهارم طرز تهیه سالاد الویه با مرغ:

پس از مخلوط کردن مواد و آماده شدن سالاد الویه آن را در ظرف بریزید و تزیین کنید و به مدت 2 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سرد و آماده سرو شود.

سالاد الویه با مرغ

نکته ها : در صورت تمایل میتوانید به جای مرغ از کالباس استفاده کنید. همچنین میتوانید 1 عدد هویج پخته رنده شده را به الویه اضافه نمایید.  بهتر است سس را کم کم به مواد اضافه کنید تا بهتر با مواد ترکیب شود.