میدونید که فرنی از اون دسرهاست که درست کردنش خیلی راحته. در ضمن اگه خوب درست بشه طعمش خود خود بهشته. تزیین فرنی هم که تا دلتون بخواد راه و روش داره و قبلا در مورد چندین موردش صحبت کردیم. فرنی سه رنگ هم خیلی ساده هست. کافیه بعد از این که فرنی آماده شد به سه قسمت تقسیمش کنید. یک قسمت رو با کاکائو و یک قسمت دیگه رو با زعفرون دم کرده مخلوط کنید. قسمت سوم هم که معلومه باید سفید ساده بمونه. بعدش شما میمونید و سه مدل فرنی خوش رنگ و خوشمزه که میتونی به سلیقه خودتون تزئین کنید و بذارید توی سفره افطار. البته واسه درست کردن فرنی لازم نیست حتما ماه رمضون باشه. هر وقت که هوس کردید یا کوچولوهاتون از شما یه میان وعده خوشمزه خواستن میتونید سراغ انواع فرنی برید.

خب حالا بریم سراغ طرز تهیه فرنی سه رنگ. برای تهیه فرنی روش های مختلفی هست که بسته به سلیقه و موادی که توی خونه دارید میتونید خودتون انتخاب کنید. در اینجا روش ساده ای گفته شده که در اون از آرد برنج، شیر، شکر و کره استفاده شده. البته به جای کره میتونید از خامه هم استفاده کنید که فرنی رو خیلی خوشمزه تر میکنه. علاوه بر این میتونید فرنی آرد برنج با نشاسته و فرنی آرد گندم هم به همین ترتیب به صورت سه رنگ تهیه و سرو کنید.

فرنی سه رنگ کاسه ای

طرز تهیه فرنی سه رنگ

 

مرحله اول:

ابتدا شیر سرد را در  قابلمه مورد نظر بریزید. سپس آرد برنج را روی آن الک کنید و کاملاً هم بزنید تا آرد در شیر سرد حل شود. مواد را روی حرارت ملایم بگذارید و پیوسته هم بزنید تا آرد برنج در شیر گلوله گلوله نشود.  

مرحله دوم:

هنگامی که کمی غلیظ شد، شکر و گلاب را اضافه کنید و هم بزنید تا قوام لازم برای فرنی بدست آید. مقداری کره هم در این مرحله اضافه نمایید .  

مرحله سوم:

حال فرنی را سه قسمت کنید و در ظرفهای جداگانه بریزید. مقداری زعفران آب کرده را در یک ظرف اضافه کنید تا فرنی زعفرانی رنگ درست شود. برای تهیه فرنی کاکائویی هم پودر کاکائو را با 2 یا 3 قاشق آب جوش مخلوط کنید و سپس در ظرف دوم بریزید و هم بزنید. در نهایت سه ظرف فرنی مختلف خواهید داشت. می توانید هر سه رنگ فرنی را در لیوان یا ظروف مخصوص دسر به صورت چند لایه بریزید و تا زمان سرو در یخچال نگهداری کنید.

فرنی سه رنگ  

نکات تهیه فرنی سه رنگ مجلسی

- حتما شعله گاز کم باشد و مدام فرنی را هم بزنید تا آرد در آن گلوله نشود. - برای ریختن هر لایه از فرنی سه رنگ داخل لیوان مورد نظر، صبر کنید تا سطح آن کمی بسته شود و سپس رنگ بعدی را اضافه کنید. در این مدت ظرف فرنی لایه های بعدی را هم بزنید تا از بسته شدن روی آنها جلوگیری شود. - این مقدار مواد حدود 6 استکان کوچک یا 4 کاسه ماست خوری فرنی میدهد. - برای جلوگیری از آب انداختن فرنی مجلسی در یخچال، ابتدا بگذارید دسر خنک شود و به دمای اتاق برسد. سپس روی آن را بپوشانید و آن را به یخچال منقل کنید.