ما اغلب سالاد را به عنوان پیش غذا میشناسیم مثل سالاد یونانی یا همراهی برای غذا مثل سالاد شیرازی. اما بعضی سالادها ماهیت غذا دارند. ساندویچ سالاد مرغ ترکیب غذای ساده و خوشمزه‌ای است که از سینه مرغ پخته شده و یک سس ویژه تهیه می‌شود. برای تهیه سالاد مرغ، اول مرغ با لیمو ترش و ترخون پخته می‌شود و ضمن پخته شدن با این مواد بوی زهم از بین می‌رود مرغ کمی طعم دار می‌شود. سپس مرغ در سس مخصوص غوطه ور می‌شود. سس سالاد مرغ از مایونز، خردل و سبزیجات خرد شده تهیه می‌شود که در کنار هم یک چاشنی خوشمزه و معطر را تشکیل می‌دهند.

در آخر سالاد تهیه شده را می‌توانید به تنهایی میل کنید یا داخل هر نانی که دوست دارید بپیچید و با آن ساندویچ سالاد مرغ را تکمیل کنید. این ساندویچ سرد برای پیک نیک رفتن هم مناسب است.

طرز تهیه ساندویچ سالاد مرغ

ابتدا باید سینه مرغ ها را بپزید. یک عدد لیمو ترش‌ را چهار قاچ کنید و همراه با مرغ و دو دسته ترخون داخل قابلمه بریزید. سپس مقداری آب روی آنها بریزید تا یکی دو سانت روی مرغ را بپوشاند. قابلمه را روی شعله متوسط قرار دهید تا مرغ پخته شود (حدود ۴۵ دقیقه).

در این مدت، از لیمو ترش باقی مانده ۲ قاشق آب لیمو بگیرید و به اندازه ۱ قاشق چایخوری پوست آن را رنده کنید. آب لیمو و پوست رنده شده را داخل کاسه بزرگی بریزید. ترخون، جعفری، تره، کرفس و پیاز قرمز را خرد کنید و همراه با سس مایونز و خردل داخل کاسه بریزید. سیر را رنده کنید و به محتویات کاسه اضافه کنید.مواد را با قاشق هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. سس را تا زمان آماده شدن مرغ داخل یخچال بگذارید تا خنک بماند.

سینه مرغ خرد شده

وقتی مرغ کاملاً پخته شد آن را از قابلمه خارج کنید و پوست و استخوانش را جدا کنید (ترخون و لیموی موجود در قابلمه را دور بریزید). سپس با چاقوی تیز مرغ را به شکل مکعب‌های کوچک برش بزنید.

سالاد مرغ با سس مخصوص

تکه‌های مرغ را داخل سس تهیه شده از مایونز بریزید. به مقدار کافی نمک و فلفل اضافه کنید و هم بزنید تا سس همه مرغ‌ها را بپوشاند. سالاد مرغ آماده است. آن را تا زمان سرو در ظرف در بسته داخل یخچال نگه دارید. برای تهیه ساندویچ سالاد مرغ، آن را داخل نان بریزید و سرو نمایید.

سالاد مرغ