پاپ کورن یا پفیلا را همه می شناسید. پاپ کورن از آن دسته از تنقلاتی است که بسیار سریع آماده می شود و همچنین طرز تهیه ی آن بسیار ساده است. 

اما بهتر است بدانید که پاپ کورن ها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام با روش خاصی درست می شوند. این خوراکی خوشمزه دارای طرفداران بیشماری است که اغلب در بیشتر مهمانی ها و جشن تولد ها کاربرد دارد. از نکات جالب توجه پاپ کورن این است که اگر شما تصمیم گرفته اید که لاغر شوید، پیشنهاد ما به شما این است که حتماً پاپ کورن را در وعده های غذایی روزانه ی خود بگنجانید. 

در ادامه ی این مطلب ما طرز تهیه ی انواع پاپ کورن را نیز به شما آموزش می دهیم پس در ادامه همراه ما باشید تا با طرز تهیه ی این خوراکی خوشمزه آشنا شوید. 

طرز تهیه پاپ کورن خانگی

 

مرحله اول : اضافه کردن ذرت به روغن

قابلمه مناسب درب داری را روی شعله قرار دهید و مقداری روغن  بریزید تا کف قابلمه را کاملاً بپوشاند. چند عدد ذرت نیز درون روغن قرار دهید. زمانی که ذرت ها شروع به باز شدن کردند به این معناست که روغن به درجه حرارت مناسب رسیده است.

در این مرحله قابلمه را از روی حرارت بردارید، به اندازه ای ذرت بریزید تا کف قابلمه را بپوشاند و  ذرت ها روی هم قرار نگیرند. حدود 20 ثانیه صبر کنید تا روغن و ذرت ها به درجه ی یکسان برسند.

 

پاپ کورن 1

پاپ کورن 2

مرحله دوم: تکان دادن قابلمه

در این مرحله دوباره قابلمه را روی حرارت قرار دهید و درب قابلمه را کمی کج قرار دهید تا بخار اضافی بتواند خارج شود. (این کار باعث می شود که پاپ کورن ها نرم نشوند.) فراموش نکنید که مرتباً قابلمه را تکان دهید تا ذرت ها نسوزند.

 

مرحله سوم: اضافه کردن نمک به پفیلا

زمانی که دیگر صدای بازشدن  ذرت های شنیده نشود ذرت های شما آماده است. قابلمه را از روی حرارت بردارید و چند دقیقه صبر کنید تا ذرت هایی که باز نشده ­اند هم باز شوند حالا زمان آن رسیده است تا کمی نمک به پفیلا ها اضافه کنید و ظرف را خوب تکان دهید تا همگی نمکی شوند. در انتها ذرت ها را در ظرف مورد نظر خود قرار دهید. 

 

پاپ کورن 3

 

رسپی های مرتبط با طرز تهیه ی پاپ کورن

 

طرز تهیه ی پاپ کورن پنیری:

برای طرز تهیه ی پاپ کورن پنیری ابتدا در یک قابلمه روغن و کره را ریخته و با شعله ی ملایم اجازه دهید تا کره ذوب شود. بعد از آنکه روغن داغ شد، ذرت ها را با شعله ی زیاد به داخل قابلمه اضافه کنید. 

سپس شعله را کم نموده و با یک قاشق مناسب ذرت ها را هم بزنید. در ادامه درب قابلمه را بگذارید تا ذرت ها در اثر حرارت شروع به باز شدن نماید. نکته ی مهم این است که اجازه ندهید ذرت ها به مدت زیاد در قابلمه بماند در این صورت ممکن است که ذرت ها بسوزد.‌زمانی که پاپ کورن ها آماده شدند پودر پنیر را از قبل آماده کرده و داخل قابلمه بریزید تا تمام پاپ کورن ها پنیری شود‌. 

 

طرز تهیه ی پاپ کورن کره ای:

برای طرز تهیه ی پاپ کورن کره ای نیاز است که فقط بجای روغن از کره استفاده کنید. کره را داخل قابلمه بریزید و بر روی شعله قرار داده تا ذوب شود. حالا دانه ی ذرت را به قابلمه اضافی کنید تا پف کند سپس از قابلمه خارج کرده و به دلخواه نمک بریزید. 

 

طرز تهیه ی پاپ کورن کچاپ:

برای طرز تهیه ی پاپ کورن کچاپ می توانید از پودر گوجه استفاده کنید. نیاز است که شما تمام مراحل پاپ کورن کره ای را طی کنید و در آخر زمانی که پاپ کورن آماده شد پودر گوجه را اضافی کنید. 

 

طرز تهیه ی پاپ کورن در مایکروفر:

برای طرز تهیه ی پاپ کورن در مایکروفر دقیقاً نیاز است که مانند مدل های بالا عمل کنید.

‌ابتدا کره را داخل کاسه ریخته و مایکروفر را  تا قدرت ۱۰۰ قرار بدهید تا کره ذوب شود. حالا نوبت اضافه کردن ذرت است. زمانی که ذرت را اضافه کردید بر روی آن یک بشقاب را قرار دهید و اجازه دهید با قدرت ۱۰۰ به مدت ۴ دقیقه ذرت پف نماید.

 

نکات طلایی طرز تهیه ی پاپ کورن:

-حتماً از ذرت های تازه استفاده کنید که نم دار نباشند.

-معمولاً ذرت های باز از ذرت های بسته بندی شده تازه ترهستند.  بنابراین اگر عطاری آشنایی دارید بهتر است ذرت مورد نیاز را از آنجا تهیه کنید.

- اگرحرارت زیر قابلمه کم باشد باعث عرق کردن و نرم شدن پاپ کورنها میشود پس حرارت زیر قابلمه را متوسط یا زیاد کنید.

-به خاطر داشته باشید که حجم ذرت بعد از باز شدن چندین برابر میشود. پس از قابلمه ی مناسب استفاده کنید.

 -حتماً از روغنی استفاده کنید که زود دود نکند.

-توجه کنیدکه هر 80 گرم ذرت به ازای یک نفر می باشد، پس نیاز است که به ازای هر نفر یک مشت اضافه نمایید.