سالاد کاهو ورقه‌ای

سالاد کاهو ورقه‌ای از نظر مواد، با سالادهای کاهو و سبزیجات که معمولاً همه ما در کنار غذاهای مختلف درست می‌کنیم تفاوت زیادی ندارد. تنها ماده خاصی که در آن استفاده شده پنیر بلوچیز هست. بلوچیز نوعی پنیر نرم فرانسوی است که داخلش رگه‌های آبی دیده می‌شود و طعم خاصی دارد. از بلوچیز معمولاً در تهیه سالادهای مختلف استفاده می‌شود. اما علاوه بر این پنیر منحصر به فرد، سالاد کاهوی مذکور تفاوت دیگری هم دارد که در شیوه سرو آن است. این سالاد روی یک ورقه کاهوپیچ سرو می‌شود که شاید ایده ساده‌ای به نظر برسد اما از زیبایی و خاص بودن هیچ چیزی کم ندارد. همه مواد خرد می‌شوند و روی ورقه کاهو ریخته می‌شوند. در آخر هم سس روی آنها ریخته می‌شود. از نظر مواد و سس دست شما به عنوان آشپز باز هست و می‌توانید به شکل‌های مختلف در تهیه سالاد کاهو ورقه‌ای خلاقیت به خرج دهید. طرز تهیه: اول از همه سس سالاد را تهیه کنید. برا این کار جعفری و تره را خرد کنید و کنار بگذارید. یک شیشه مربای نسبتاً بزرگ خالی بردارید و سس مایونز را داخل آن بریزید یا اگر در شیشه مایونز شما حدوداً ۱/۲ پیمانه از سس باقی مانده از همان شیشه استفاده کنید. آب لیمو را بگیرید و روی مایونز بریزید.

آبلیمو در سس سالاد

سپس ماست را به آن اضافه کنید. بهتر است از ماست کم چرب استفاده کنید و قبل از اضافه کردن آن را خوب هم بزنید. بعد از آن جعفری و تره خرد شده را اضافه کنید. به جای تره می‌توانید از ساقه پیازچه هم استفاده کنید. سرکه را هم اضافه کنید. حال اگر پنیر بلوچیز یک تکه است آن را کمی خرد کنید  و داخل شیشه بریزید. در آخر هم کمی نمک و فلفل اضافه کنید. در شیشه را محکم ببندید و آن را تکان دهید تا مواد سس خوب با هم مخلوط شوند.

سس بلوچیز

سپس آن را بچشید و اگر لازم بود مقدار بیشتری نمک و فلفل اضافه کنید. اگر قصد دارید سالاد را دیرتر تهیه کنید، سس را داخل یخچال بگذارید تا خنک بماند.

سس سالاد کاهو

برای تهیه سالاد کاهو پیچ را به صورت حلقه‌های (۴ ورقه) نسبتاً ضخیم برش بزنید. اگر می‌خواهید سالاد را برای مهمانی آماده کنید و دوست دارید همه سالادها تقریباً هم سایز باشند از دو سر کاهوی هم اندازه استفاده کنید و از وسط هر کدام دو ورقه جدا کنید.

ورقه کاهو

روی هر ورقه کاهو مقداری سس بلوچیز بریزید. نصف کمتر سس را برای روی سالاد نگه دارید.

کاهوپیچ با سس بلوچیز

پس از آن گوجه‌های خرد شده، تکه‌های بلوچیز و کالباس بیکن خرد شده و سرخ شده را روی کاهو قرار دهید و بقیه سس را روی آن بریزید. سالاد کاهو ورقه‌ای آماده است.

سالاد کاهو ورقه‌ای

نکته: برای ورژن گیاهی این سالاد، می‌توانید به جای بیکن از مقداری مغز گردوی بوداده استفاده کنید.

سالاد کاهو با گردو