بستنی ها یکی از رایج ترین و در عین حال خوشمزه ترین دسرها هستن که تو همه ی فصل ها میشه اون ها رو خورد و از طعم فوق العاده شون لذت برد. این دسرهای سرد مخصوصا در فصل تابستون دلچسب تر و خواستنی تر میشن. انواع مختلف بستنی، از بستنی یخی و بستنی میوه ای با طعم های مختلف گرفته تا بستنی سنتی و شکلاتی همگی پر طرفدار هستن و نمیشه از طعم بی نظیرشون گذشت. یکی از خوشمزه ترین و پر طرفدارترین طعم های بستنی، بستنی کاکائوییه. همون طور که از اسم این بستنی مشخصه، در طرز تهیه ی اون از پودر کاکائو و یا شکلات آب شده استفاده میشه. امروز بهتون میگیم که چطور میشه تو خونه بستنی کاکائویی درست کرد،بدون این که برای درست کردنش به ثعلب نیاز داشته باشید. برای درست کردن این بستنی خانگی بدون ثعلب روش های مختلفی وجود داره. ما از این انواع دستورهای بستنی کاکائویی ۳ نمونه از پر طرفدارترین اون ها رو انتخاب کردیم: در دستور اول از شکلات تخته یا تکه های کاکائو برای درست کردن بستنی کاکائویی استفاده میشه. روش دوم که توش هیچ چربی و شیرینی اضافه نداره، مخصوص کساییه که رژیم دارن ولی دوست دارن بستنی کاکائویی رو به برنامه ی رژيم غذاییشون اضافه کنن. در طرز تهیه بستنی کاکائویی رژیمی از موز و شیره ی انگور به عنوان شیرین کننده استفاده میشه. دستور سوم هم مخصوص کساییه که دوست دارن توی بستنی کاکائویی شون تکه های شکلات وجود داشته باشه. تو این روش از شیر عسلی برای شیرین کردن بستنی استفاده میشه. شما می تونید از بین این روش ها، دستوری رو که به ذائقه تون نزدیک تره انتخاب کنید و به راحتی تو خونه بستنی کاکائویی درست کنید. بستنی کاکائویی رو می تونید با سس شکلات تزیین و به شکل دلخواه (اسکوپی یا رولی) سرو کنید.

 

طرز تهیه بستنی کاکائویی

 

روش اول: بستنی کاکائویی با شکلات تخته‌ ای

۱- شکلات یا کاکائوی تخته ای را خرد کرده و به روش بن ماری روی بخار آب کنید. بعد از آن که شکلات آب شد، آن را در دمای محیط قرار داده و اجازه دهید تا خنک شود.

۲- شیر را داخل قابلمه ای کوچک بریزید و شکلات آب شده ی خنک را به آن اضافه کنید. با ملاقه ای چوبی شکلات آب شده را داخل شیر حل کنید.

۳- آرد را دو بار الک کنید تا بافت آن نرم و لطیف شود. سپس آرد الک شده را کم کم به مخلوط شیر و شکلات اضافه کرده و هم بزنید.

۴- خامه قنادی را نیز داخل قابلمه بریزید و با سایر مواد ترکیب کنید. اگر خامه گلوله شد، با پشت ملاقه آن را له کرده و داخل شیر حل کنید.

۵- بعد از آن که همه ی مواد خوب با هم مخلوط شدند و هیچ گلوله ای باقی نماند، آن را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید تا خامه بریده نشود.

۶- بعد از آن که مایه بستنی کاکائویی قوام آمد و غلیظ شد، آن را از روی حرارت بردارید.

۷- بعد از آن که مایه بستنی کمی خنک شد، آن را داخل ظرف درب دار بریزید و سپس در فریزر قرار دهید.

۸- هر ۳۰ دقیقه یک بار بستنی را از فریزر خارج کنید، با قاشق آن را هم بزنید و مجددا آن را در فریزر قرار دهید. این کار را ۳ تا ۴ بار تکرار کنید تا مغز بستنی نیز یخ بزند.

۹- بستنی خانگی کاکائویی آماده است. می توانید آن را به شکل دلخواه سرو کنید. برای تزیین می توانید از سس و یا تکه های شکلات استفاده کنید.

  بستنی با کاکائو

 روش دوم: بستنی کاکائویی رژیمی

موز ۳ عدد

شیره انگور ۳ قاشق غذاخوری

وانیل ۱/۲ قاشق چایخوری

پودر کاکائو (یا شکلات تلخ آب شده) ۱ قاشق سوپخوری

مغز گردو یا پسته به مقدار لازم

بستنی رژیمی  

۱- موزها را پوست بکنید و آن ها را خرد کنید. سپس تکه های موز را به مدت ۳ ساعت داخل فریزر قرار دهید تا یخ بزنند.

۲- موزهای یخ زده را داخل مخلوط کن بریزید و کاملا میکس کنید.

۳- شیره ی انگور، پودر کاکائو و وانیل را نیز داخل مخلوط کن ریخته و به موز پوره شده اضافه کنید. مجددا همه ی مواد را با هم میکس کنید تا مایه ی بستنی کاملا یکدست شود.

۴- مغزهای دلخواه را نیز به مایه ی بستنی اضافه کنید و با قاشق هم بزنید.

۵- مایه ی بستنی را داخل ظرف درب بسته بریزید و به مدت ۱ ساعت داخل فریزر قرار دهید.

۶- بستنی کاکائویی رژيمی آماده است.

روش سوم: بستنی کاکائویی با تکه های شکلات

شیر عسل ۱ پیمانه

پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری

شکلات تلخ ۱ پیمانه

خامه صبحانه یا خامه قنادی ۲ پیمانه

شکلات چیپسی ۱/۴ پیمانه

  طرز تهیه بستنی کاکائویی  

۱- پیش از هر چیز، پره های همزن برقی و ظرفی که بستنی کاکائویی را در آن درست می کنید به مدت ۳۰ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا کاملا خنک شوند.

۲- شکلات تلخ را داخل ظرفی رنده کنید و آن را به روش بن ماری روی بخار آب، آب کنید.

۳- بعد از آن که شکلات آب شده کمی خنک شد، شیر عسل و پودر کاکائو را به آن اضافه کنید و با همزن دستی آن ها را خوب با هم مخلوط کنید.

۴- ظرف و پره ی همزن برقی را از یخچال بیرون بیاورید. خامه را داخل ظرف خنک بریزید و با هم زن برقی آن قدر بزنید تا فرم بگیرد و به پره های همزن بچسبد. برای زود فرم گرفتن خامه می توانید به جای خامه صبحانه از خامه قنادی استفاده کنید.

۵- بعد از این که خامه کامل فرم گرفت و سبک شد، مخلوط شکلات را به همراه شکلات چیپسی داخل خامه بریزید و با استفاده از لیسک آن ها را به شکل دورانی هم بزنید.

  طرز تهیه بستنی کاکائویی با تکه های شکلات  

۶- مود بستنی آماده است. آن را داخل قالب سیلیکونی مورد نظر بریزید و روی آن را با پلاستیک بپوشانید تا هوا وارد بستنی نشود. سپس قالب را داخل فریزر قرار دهید تا کاملا یخ بزند.

۷- بستنی کاکائویی آماده است. می توانید آن را به شکل دلخواه تزیین و سرو کنید.

نکات کلیدی طرز تهیه بستنی کاکائویی

- شیرینی خامه قنادی و شکلات برای بستنی کافی است اما برای شیرین تر کردن بستنی کاکائویی می توانید کمی شکر نیز به مواد اولیه ی آن اضافه کنید.