بستنی یکی از محبوب ترین دسرها در فصل تابستونه. از اونجایی هم که هوا داره کم کم گرم میشه در این مطلب می خوام طرز تهیه یه بستنی فوق العاده خوشمزه به اسم بستنی موزی رو بهتون آموزش بدم. بستنی یه خوراکی بسیار جالب و هیجان انگیز در بین بچه ها هم هست که می تونین خیلی راحت انواع مختلف بستنی مث بستنی یخی توت فرنگی، بستنی چوبی پسته ای، طرز تهیه بستنی جلاتو با طعم کاپوچینو، طرز تهیه بستنی سیب و دارچین، طرز تهیه بستنی یخی هندوانه و غیره رو در خونه تهیه کنین و از تازگی و سلامت اون ها مطمئن باشین. علاوه بر این بستنی یه گزینه عالی واسه جشن تولدها و دورهمی های عصرونه در فصل تابستون هست. امیدوارم بستنی موزی رو درست کنین و از خوردن اون لذت ببرین.

 

طرز تهیه بستنی موزی

 

مرحله اول: آماده سازی موزها

برای درست کردن بستنی موزی خانگی سالم و مقوی، ابتدا موزها را پوست بکنید و به صورت حلقه حلقه برش بزنید. سپس برای حدود 3 الی 4 ساعت در فریزر بگذارید تا یخ بزنند.

 

مرحله دوم: آماده سازی مایه بستنی موزی

در این مرحله ابتدا زرده تخم مرغ ها، شکر و وانیل را داخل یک کاسه بریزید. حالا یک ظرف بزرگ تر از این کاسه را تا نیمه آب کنید و رو شعله ملایم گاز بگذارید تا جوش بیاید. سپس کاسه حاوی زرده های تخم مرغ، شکر و وانیل را روی ظرف محتوی آب در حال جوشیدن بگذارید و با همزن برقی شروع به زدن مواد کنید تا زمانی که زرده های تخم مرغ حجیم و کشدار شوند. سپس کاسه را کناری بگذارید.

 

مرحله سوم: مخلوط کردن موزهای یخ زده و شیر

حالا با استفاده از یک غذاساز یا مخلوط کن، موزهای یخ زده و شیر را به خوبی با هم مخلوط کنید تا تبدیل به پوره شوند.

 

مرحله چهارم: ترکیب کرده پوره موز با زرده تخم مرغ فرم گرفته

در این مرحله پوره موز را به زرده های تخم مرغ فرم گرفته اضافه کنید و به آرامی هم بزنید. در آخر خامه فرم گرفته را نیز به مایه بستنی موزی اضافه کنید و خوب مواد را با هم مخلوط کنید.

 

مرحله پنجم: قالب زدن بستنی موزی

در این مرحله می توانید مایه بستنی موزی را در قالب بریزید و برای 4 الی 6 ساعت در فریزر بگذارید تا به خوبی ببندد.

 

نوش جان

  بستنی موزی  

نکات کلیدی تهیه بستنی موزی

- در مرحله دوم از تهیه بستنی موزی به این نکته توجه داشته باشید که شعله گاز زیاد نباشد. زیرا در این صورت ممکن است آب در حال جوشیدن با کف کاسه حاوی زرده های تخم مرغ برخورد کند و منجر به پخته شدن زرده ها شود.

- در صورت تمایل در مرحله چهارم می توانید چند قطره رنگ خوراکی زرد رنگ به بستنی موزی اضافه کنید تا خوش رنگ تر شود.

- در صورت تمایل به جای شکر می توانید از عسل یا شیره انگور نیز استفاده کنید.

- برای اینکه بستنی موزی حالت کشدارتری داشته باشد از ثعلب نیز می توانید استفاده کنید.

- اگر دوست داشتید که بستنی موزی مقوی تری داشته باشید می توانید مغز بادام، پسته یا گردو نیز به بستنی اضافه کنید.

- عکس از اینستاگرام:

@yami_yami

@ashpazi_ba_felo_jon