پاستا با میگو

پاستا با میگو ترکیبی است از پاستای محبوب و خوشمزه و میگوی سالم و هیجان انگیز. در ضمن این ترکیب فوق‌العاده با سسی همراه خواهد شد که طعمی عالی به آن می‌دهد. از مزایای غذاهای دریایی آنقدر گفته شده که مطمئنم همه شما آن را میدانید و نیازی به تکرار مکررات نیست. با این وجود اگر میگو دوست ندارید می‌توانید آن را با مرغ پخته و تکه تکه شده جایگزین کنید. همین طور می‌توانید به جای ماکارونی از پاستا پنه یا دیگر پاستاهای فرمی استفاده کنید. نتیجه در هر صورت فوق‌العاده است.

پاستای میگو

اگر میگو را از قبل پاک کرده باشید و سس چیلی شیرین هم داشته باشید، پاستا با میگو خیلی سریع و آسان تهیه می‌شود و وقت کمی از شما میگیرد. اگر دنبال ایجاد تنوع در برنامه غذایی خود هستید و می‌خواهید سالم‌تر غذا بخورید، حتماً پاستا با میگو را امتحان کنید.

طرز تهیه: ابتدا پاستا را در یک قابلمه حاوی آب و دو قطره روغن بپزید و سپس زیر آب سرد آبکش کنید. تا ماکارونی پخته می‌شود سس را تهیه کنید.

سس مایونز و سس چیلی شیرین را در کاسه‌ای بریزید و مخلوط نمایید. سیر را رنده کنید و روی آن بریزید. سپس آبلیمو و پودر پیاز و نمک را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سس یکدست شود.

میگوها را پوست بکنید و پاک کنید. سر آنها را جدا کنید و با ایجاد شکاف کوچکی در پشت (و وسط) هر میگو رگ سیاه آنها را با چاقو بیرون بکشید و سپس آنها را مجدداً بشویید. البته اگر میگوها خیلی کوچک باشند رگ سیاه قابل مشاهده نیست که در آن صورت نیازی به انجام این مرحله نیست.

حال میگوی پاک شده راهمراه با روغن زیتون داخل تابه‌ای بریزید و چند دقیقه تفت بدهید. سپس، سه حبه سیر را داخل تابه رنده کنید. پس از آن جعفری خرد شده، نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمز را اضافه کنید و با میگوها مخلوط نمایید. اجازه بدهید میگو روی حرارت متوسط پخته شود. این کار حدوداً ۱۰ دقیقه طول می‌کشد و میگوها صورتی رنگ می‌شوند.

وقتی میگو پخته شد آن را از روی شعله بردارید و روی پاستا بریزید. سس تهیه شده را آماده کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید. پاستا با میگو آماده سرو است. نوش جان!

پاستا با میگوی آماده