امروز میخوایم در مورد نان کروتان یا کروتن (crouton) صحبت کنیم که در سالادهایی مثل سالاد سزار و گاهی روی سوپ سرو میشه. حتما با این نوع نون های کوچک برخورد کردید. این روزها میشه نون کروتان رو به صورت آماده از بعضی نونوایی ها خریداری کرد. حتی بعضی کارخونه ها نون کروتان بسته بندی شده هم میفروشند. ولی به هر حال ممکنه هیچ کدوم از این گزینه ها در دسترس شما نباشه. در ضمن درست کردن این نون های ترد کوچولو خیلی راحته. اگه یه مقدار نون تست یا هر نوع نون فانتزی اضافه دارید میتونید ازش برای تهیه کروتان استفاده کنید.

   

نان کروتان یکی از خوشمزه ترین نانهاییست که می تونید کنار سالاد و یا به عنوان تزئین از اون استفاده کنید. این نان معمولا با طعم سیر تهیه میشه و از این جهت کمی شبیه به نان سیر هست.

طرز تهیه نان کروتان

مرحله اول:

قابلمه ای را روی حرارت متوسط قرار دهید. کره، روغن زیتون، جعفری خرد شده، سیر رنده شده، نمک و فلفل را داخل قابلمه بریزید. هم بزنید تا زمانی که کره آب شود.

 

مرحله دوم:

کراست یا بخش تیره رنگ اطراف نان تست را جدا کنید (برای ترد شدن نان این کار لازم است). سپس نان های تست را خرد کنید و سس جعفری که تهیه کرده اید را روی نان ها بریزید و خوب هم بزنید تا تمام نان ها به این سس آغشته شوند.

مرحله سوم:

نان ها را داخل سینی فر بریزید و پخش کنید. سپس سینی را داخل فر با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 15 دقیقه قرار دهید تا نان ها ترد و طلایی شوند سپس سرو کنید.

نان سیر

نکات تهیه نان کروتان:

- این نان های تست فوق العاده خوش طعم هستند و گزینه ای مناسب برای سرو همراه با انواع سوپ، آش، بورانی، سالاد و ... میباشند.

- به جای روغن زیتون از روغن هسته انگور نیز میتوانید استفاده کنید.