رولت پسته خامه ای

طرز تهیه: فر را تا دمای 220 درجه سانتی گراد گرم کنید. یک کاغذ روغنی 35*40 سانتی متری را حاضر کنید و کف سینی فر بیندازید.

زرده و سفیده تخم مرغها را از هم جدا کنید. زرده ها را با 3/4 از شکر، وانیل و آب جوش با همزن برقی بزنید تا کمرنگ و غلیظ شوند. سفیده تخم مرغ ها را در ظرف جداگانه با هم زن برقی بزنید تا کف کند. 1/4 باقی مانده شکر را کم کم به سفیده اضافه کنید. کرم تارتار را به مخلوط سفیده اضافه کنید. حالا میکس زرده و سفیده را باهم مخلوط کنید.

 در یک ظرف آرد و نمک را باهم قاطی کنید و سپس آنها را با هم الک کنید. آرد را به آرامی درون مایه تخم مرغ بریزید و با لیسک زیر و رو کنید تا حجم مایه رولت از بین نرود. پسته و رنگ خوراکی (به دلخواه) را درون مایه بریزید و مخلوط کنید.

مایه رولت را در سینی روی کاغذ بریزید و به طور یکنواخت صاف کنید. رولت را تقریبا بین 8 تا 10 دقیقه در فر بپزید. وقتی رولت پخته شد، کمی صبر کنید تا رولت خنک شود. سپس آن را از کاغذ روغنی جدا کنید. رولت را با حوله تمیز آشپزی رول کنید و نیم ساعت کنار بگذارید.

رولت را باز کنید و خامه را روی آن بمالید. سپس رولت را بپیچید و به مدت 4 تا 6 ساعت درون یخچال قرار دهید تا آماده شود. برای سرو رولت آن را به ضخامت دلخواه برش بزنید.