برای درست کردن مربا مثل ترشی محدودیت چندانی نداریم و  تقریبا با بیشتر میوه و سبزیجات می توان مرباهای خوشمزه ای در خانه تهیه کرد و در وعده صبحانه یا میان وعده ها سرو کرد. مربا ها از جمله خوردنی های دلچسبی هستند که نوع خانگی آن طرفدار بسیار دارد و هر فردی که به پخت و پز علاقه دارد مربای خانگی را به مرباهای  آماده ترجیح می دهد و سعی می کند انواع مربا را به صورت خانگی و سالم تهیه کند.  مرباهای زیادی با میوه های تابستانه می شه تهیه کرد و بیشتر آن ها را امتحان کردیم و می دونیم چقدر خوشمزه هستن. مرباهایی مثل مربای آلبالو، مربای هندوانه، مربای هلو، مربای گیلاس، مربا زرد آلو (Apricot jam) و ... از جمله مرباهای تابستانه و پر طرفدارن .

  مربا زرد الو  

خوردن زردآلو برای بدن بسیار مفید و موثره و به این دلیل که این میوه دارای فیبر زیادی است می تونه به عملکرد دستگاه گوارش کمک کنه و با توجه به اینکه سرشار از آنتی اکسیدان است سیستم ایمنی بدن رو تقویت می کنه. با توجه به اینکه این میوه مخصوص تابستان است برای اینکه در طول سال بتونیم از فواید بی شمارش بهره ببریم می تونیم زردآلو رو خشک کنیم و در فصل زمستان قیسی یا برگه زردآلو رو مصرف کنیم و حتی با این میوه خشک مربا و ترشی تهیه کنیم که حتما با مربای قیسی خوشمزه آشنایی دارید.

در این مطلب قصد دارم روش تهیه مربا زرد آلو خونگی رو بهتون آموزش بدم تا بتونید در فصل های مختلف سال از فواید زردآلو بهره ببرید هرچند باید به این نکته توجه داشت که مصرف بیش از حد زردآلو می تونه عملکرد سیستم گوارش رو مختل کنه و مشکلاتی مثل نفخ، اسهال و گاهی یبوست رو پیش بیاره پس در مصرف زردآلو و خوردنی های تهیه شده با زردآلو زیاده روی نکنید.

  مربا با زردآلو  

طرز تهیه مربا زرد آلو

مرحله اول:

زرد آلو ها را برش بزنید و هسته را جدا کنید.

مربای زردآلو  

مرحله دوم:

شکر و  آب لیمو را با زردآلو مخلوط کنید و کمی استراحت دهید تا آب بیاندازد.

  تهیه مربا  

مرحله سوم:

ظرف حاوی زردآلو را روی حرارت ملایم  قرار دهید تا به مدت چهار دقیقه بپزد و نرم شود.

  پخت مربا

مرحله چهارم:

مربا را هر از گاه هم بزنید تا زمانی که مربای زرد آلو به قوام مناسب برسد .

  مربا خونگی  

مرحله پنجم:

پس از به قوام رسیدن، شعله را خاموش کنید و اجازه دهید مربا خنک شود و بعد آن را در ظرف مناسب و در دار بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

مربا زردآلو  

نکات تهیه مربا زرد آلو

-برای خوش طعم تر شدن مربا میتوانید کمی پودر دارچین یا هل و حتی وانیل به مربا اضافه کنید.

-برای نگهداری مربا می توان ظروف شیشه ای را کاملا استریل کرد تا باکتری هایی که موجب کپک زدن می شوند از بین بروند برای این کار می توان به دو روش عمل کرد. اولین روش اینکه قبل از پر کردن ظرف ها آن ها را در آب جوش بجوشانید و بلافاصله مربا را داخل ظرف بریزید. روش دوم اینکه پس از پر کردن شیشه ها مانند جوشاندن کنسرو، شیشه ها را در آب بجوشانید.