مینی پیتزا با خمیر گل کلم رژیمی

پیتزا از محبوب ترین غذاهای سراسر دنیاست، اما کالری بالایی دارد. به طوری که اگر قصد کاهش وزن داشته باشید باید کلاً از آن دوری کنید. این نوع مینی پیتزا با خمیر گل گلم بسیار سالم‌تر و کم‌کالری‌تر از پیتزای معمولی است. همان طور که از نام آن بدیهی است کراست پیتزا از گل کلم تهیه می‌شود. گیاهی کم‌کالری و خوشمزه که خواص زیادی هم دارد. در واقع گل‌کلم جایگزین بی‌نقصی برای آرد است. بعد از تهیه خمیر پیتزا کافی است روی آن کمی سس پیتزا بریزید (می‌توانید از سس کچاپ یا سس مارینارا استفاده کنید) و بعد روی آن را با پنیر پیتزا و سبزیجات مورد نظر خود بپوشانید.

خوردن مینی پیتزا با خمیر گل کلم هم خیلی آسان است چون به صورت لقمه‌ای تهیه می‌شود می‌توانید آن را با چنگال میل کنید که به این ترتیب کثیف‌کاری کمتری هم دارد! این غذا می‌تواند تنوع خیلی بالایی هم داشته باشد چون شما می‌توانید از هر ماده غذایی که دوست دارید به همراه کمی پنیر موزورلا برای تهیه مینی پیتزا با خمیر گل کلم استفاده کنید.

طرز تهیه: ابتدا گل کلم را با استفاده از رنده یا غذاساز رنده کنید. ۴ پیمانه از گل کلم رنده شده را برای تهیه پیتزا نگه دارید و اضافی آن را در کیسه‌ای برای استفاده‌های بعدی فریز کنید.

گل کلم رنده شده

گل کلم رنده شده را در طرفی مناسب مایکروفر بریزید و آن را به مدت ۸ دقیقه در مایکروفر بپزید. سپس ۱۰ دقیقه صبر کنید تا خنک شود.

فر را با درجه حرارت۲۲۰ درجه سانتیگراد روشن کنید و اجازه دهید گرم شود. در همین حین، تخم‌مرغ، دو پیمانه از پنیر موزورلا، جعفری خشک و آویشن و پودر سیر را به گل کلم پخته و خنک شده اضافه کنید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند.

گل کلم مایکروفری

دو قالب پیتزا یا یک سینی فر بزرگ را چرب کنید. مایه تهیه شده را به ۱۲ قسمت مساوی تقسیم کنید. هر قسمت را به شکل گلوله‌ای درآورید و سپس با دست آن را مانند کتلت پهن کنید تا به شکل دایره‌ای به قطر ۱۰ سانت درآید و سپس روی سینی فر بگذارید. وقتی ۱۲ خمیر مینی پیتزا آماده شدند، آنها را به مدت ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید تا طلایی رنگ شوند.

نان پیتزا با گل کلم

سینی فر را خارج کنید. این بار شعله بالای فر را روشن کنید. روی هر خمیر پیتزا، کمی سس پیتزا بمالید. یک برگ ریحان قرار دهید. پنیر موزورلای باقیمانده و پنیر پارمزان را روی آنها بپاشید. در آخر هم یک ورقه نازک گوجه روی هر کدام قرار دهید.

سینی را به فر برگردانید. صبر کنی پنیر آب شود و گوجه‌ها حالت کباب شده پیدا کنند (حدود ۵ دقیقه). حال سینی را از فر خارج کنید. ۵ دقیقه بعد مینی پیتزا با خمیر گل کلم آماده سرو است. نوش جان!

پیتزا با خمیر گل کلم آماده