کیک نوتلا و توت فرنگی

کیک نوتلا و توت فرنگی، یک کیک چند لایه است. کیک، نوتلا، خامه و توت فرنگی و بعد دوباره این چهارلایه خوشمزه تکرار می‌شوند. در واقع این کیک یک لایه گاناش شکلاتی احتیاج دارد که در آن برای راحتی به جای گاناش از شکلات نوتلا آماده استفاده شده است. برای لایه خامه هم می‌توانید از خامه قنادی فریز شده آماده یا از پودر خامه استفاده کنید. ولی در اینجا از روش کلاسیک برای تهیه خامه استفاده شده که کمی زحمت دارد و باید خامه به مقدار کافی هم زده شود. نه بیشتر و نه کمتر از زمان لازم.

با همه این‌ها تهیه کیک نوتلا و توت فرنگی کمتر از ۱ ساعت وقت می‌گیرد و ظاهر خیلی شیک و جذابی هم دارد. طعم آن هم که از موادی که در آن به کار رفته مشخص است. خامه، نوتلا و توت فرنگی یعنی طعمی بهشتی! کیک نوتلا و توت فرنگی را می‌توانید با لایه‌های بیشتر هم تهیه کنید. اما دو لایه ثبات بیشتری دارد. مخصوصاً اگر مهمان دارید و نمی‌خواهید کیک شما یک باره متلاشی شود، پیشنهاد می‌شود به هیچ وجه از دو لایه بیشتر استفاده نکنید.

طرز تهیه: فر را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید. کف دو قالب فر دایره‌ای با سایز متوسط را کاغذ روغنی بکشید و کاغذ روغنی را با اسپری روغن یا با چند قطره روغن گیاهی چرب کنید.

کره را در شیرجوش روی شعله گاز ذوب کنید. سپس پودر کاکائو را بدان اضافه کنید و هم بزنید تا مخوب مخلوط شوند. حال ۱ پیمانه آب جوش را اضافه کنید. بعد از اینکه حباب در مخلوط ظاهر شد ۲۰ ثانیه صبر کنید و سپس ظرف را از روی شعله بردارید و کنار بگذارید.

کره کاکائو

در ظرف دیگری، باترمیلک، جوش شیرین، تخم مرغ و وانیل را مخلوط کنید و کنار بگذارید.

در کاسه بزرگی، شکر، آرد و نمک را مخلوط کنید. کره کاکائوی داغ را اضافه کنید و کمی هم بزنید. سپس مخلوط باترمیلک را اضافه کنید و با ملایمت هم بزنید تا همه مواد به خوبی مخلوط شوند.

مایه کیک نوتلا

مایه را به طور مساوی در دو قالب کیک بریزید و آنها را به مدت ۱۷-۲۰ دقیقه در فر قرار دهید تا آماده شوند. سپس آنها را از فر خارج کنید و از قالب بیرون بیاورید. بگذارید تا خنک شوند.

کیکی شکلاتی

در همین حین، توت‌فرنگی‌ها را آماده کنید. ابتدا توت‌فرنگی را با شکر و وانیل مخلوط کنید. ۱۵ دقیقه به همان حال بگذارید و سپس آب اضافی توت فرنگی را بگیرید.

توت فرنگی با شکر

آبکش توت فرنگی

خامه و پودر قند را آنقدر بزنید تا خامه فرم بگیرد.

خامه زده شده

حال وقت تزیین کیک است. کیک‌ها را از کاغذ روغنی جدا کنید. نیمی از نوتلا را روی یکی از کیک‌ها بریزید و کاملاً روی سطح آن پخش کنید. سپس نیمی از خامه و بعد نیمی از توت‌فرنگی‌ها را روی آن بریزید و پخش کنید. این کار را با لایه بعدی کیک و بقیه مواد تکرار کنید. تا زمان سرو کیک را خنک و در یخچال نگه دارید.

کیک نوتلا خامه و توت فرنگی

نکته: برای بریدن کیک از چاقوی دندانه دار استفاده کنید. بهتر است حداکثر یک ساعت قبل از مصرف، مرحله تزیین کیک را انجام دهید.