کباب ها جزو غذا های بسیار خوشمزه و لذیذ البته سالم در سراسر دنیا هستند و همیشه پر طرفدارند. فرقی نمیکند ماهی کبابی، مرغ کبابی و یا گوشت و جگر کبابی باشد.

یکی از کباب های معروف کباب قفقازی است که ترکیبی از گوشت گوساله و گوشت مرغ است و همین باعث می شود طعم بسیار خوبی داشته باشد و رنگ فلفل های دلمه ای در کنار کباب حسابی اشتها را بر می انگیزد.

کباب قفقازی می تواند گزینه خیلی خوبی برای ناهار یک روز تعطیل باشد چرا که این کباب برای خوشمزه شدن به زمان نیاز دارد و بیشتر زمان آن صرف طعم دار و مزه دار شدن کباب قفقازی در یخچال می شود

   

 طرز تهیه کباب قفقازی خانگی

مرحله اول طرز تهیه کباب قفقازی:

در اولین مرحله گوشت و مرغ خود را خرد کنید. اندازه آنها باید طوری باشد که گوشت و مرغ هم زمان بپزند نه آنقدری بزرگ که داخل آنها هنگام کباب کردن خام باشد و نه آنقدری کوچک که زود بسوزند و خشک شوند. مربع های 2*2 اندازه ی مناسبی ایست.

 

 مرحله دوم طرز تهیه کباب قفقازی:

در ادامه باید سس کباب را آماده کنیم. در کاسه ای بزرگ ماست، روغن زیتونو  فلفل سیاه  را با هم به خوبی مخلوط کنید. پیاز  را خرد کرده و به مواد اضافه کنید. سپس تکه های گوشت و مرغ را داخل سس حسابی بغلتانید تا همه ی تکه ها به سس آغشته شوند.  

 مرحله سوم طرز تهیه کباب قفقازی:

حالا زمان آن رسیده تا استراحتی به گوشت و مرغ ها بدهید. روی کاسه را با نایلون و یا درب بپوشانید و اجازه دهید به مدت حداقل 2 ساعت در یخچال بماند تا طعم مواد حسابی به خرد گوشت و مرغ برود.   کباب قفقازی سیخ شده  

مرحله آخر:

بعد از گذشتن زمان مورد نظر نوبت سیخ زدن گوشت ها و مرغ های کباب قفقازی است. در این مرحله  فلفل دلمه ای ها و پیاز  را درشت خرد کنید و در ادامه یک تکه گوشت و یک تکه مرغ و بعد از آنها  یک تکه فلفل دلمه ای و پیاز را به ترتیب سیخ کنید و این مراحل را چند مرتبه تکرار کنید تا سیخ پر شود.

در ادامه کباب های قفقازی را روی ذغال قرار داده و کباب کنید. در آخرین مرحله و آخر  کباب شدن کباب های قفقازی مقداری نمک به آنها بپاشید. برای نرم تر شدن کباب های قفقازی تان هنگام کباب شدن آنها روی آنها را  مخلوط کره ذوب شده و زعفران دم کرده بمالید تا کباب ها خشک نشودند. برای درست کردن این کباب خوشمزه میتوانید از فر نیز استفاده کنید. فر را با دمای بالا گرم کنید و سپس سیخ ها را در آن قرار دهید تا بپزند.   طرز تهیه کباب قفقازی  

نکته:

- هر چه مخلوط شما بیشتر در  یخچال بماند طعم کباب شما بهتر خواهد بود.( بین 4 تا 5 ساعت مناسب است) - دقت کنید هنگام کباب کردن، تکه ای از پیاز های مخلوط به گوشت ها نچسبد چرا که باعث سوختن و دود کردن می شود. - نمک را  حتماً در آخرین مرحله اضافه کنید. در غیر این صورت باعث سفت شدن گوشت شما می شود. - استفاده از فلفل های دلمه ای رنگی ظاهر کباب شما را زیبا تر می کند. و اما در آخر بعد از کباب شدن کباب های قفقازیتان آماده است می توانید این غذا را همراه برنج و یا نان میل کنید. در کنار آن از گوجه کبابی غافل نشوید! اگر این غذا خوشمزه  را درست کردی و از آن لذت بردید خوشحال می شویم عکس آن را با هشتگ کباب-ایران-کوک در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.