رول کیک توت فرنگی کرم دار

طرز تهیه: فر را تا دمای 190 درجه سانتی گراد گرم کنید. برای تهیه این کیک به قالب ژله ای یا سیلیکونی مستطیلی نیاز دارید. کف قالب را فویل بیندازید و آن را با کمی کره چرب کنید.

تخم مرغ ها را با همزن خوب هم بزنید تا پف کند و کرمی رنگ شود. کم کم 1 فنجان شکر را اضافه کنید و به مخلوط کردن ادامه دهید. آب و عصاره وانیل را اضافه کنید. آرد، بیکینگ پودر و نمک را به محتویات کاسه اضافه کنید و آنها را به کمک لیسک یا قاشق چوبی با مواد زیر و رو کنید. مایه را به آرامی کف قالب پهن کنید.

قالب را تقریبا به مدت 15 دقیقه در فر قرار دهید تا رولت حالت ارتجاعی پیدا کند و خوب پخته شود.

یک حوله آشپزی تمیز آماده کنید و روی آن را را 1/4 فنجان خاک قند بپاشید. کیک رولت را روی حوله برگردانید و سپس فویل را از آن جدا کنید. دور تا دور کیک را که برشته شده است، با کارد ببرید. کیک را همراه با حوله رول کنید و در گوشه ای قرار دهید تا خنک شود.

خامه قنادی را خوب هم بزنید. ژلاتین و 1 قاشق شکر را به آن اضافه کنید. توت فرنگی ها را در کرم حاصل شده بریزید و با قاشق یا لیسک آنها را در مواد زیر و رو کنید. حال رولت را باز و کرم توت فرنگی را درون آن پخش کنید. سپس مجددا کیک را رول کنید.

کیک را برای حداقل 1 ساعت در یخچال نگهداری کنید. قبل از سرو کیک کمی خاک قند روی آن بپاشید و به دلخواه با توت فرنگی تزئین کنید.