تارت خرما و گردو یی از این آسان‌تر و خوشمزه‌تر پیدا نمی‌شود: نان تارتی از جنس بیسکویت دایجستیو و با طعم دارچین همراه با خرما، گردو و شیرعسلی. اگر به دنبال دسری هستید که سریع آماده شود و چنان طعم شگفت‌انگیزی داشته باشد که همه را مجذوب خود کند، تارت خرما و گردو درست همان چیزی است که به آن احتیاج دارید. البته یک آشپز خوب هیچ وقت طعم را فدای تنبلی نمی‌کند. اما این تارت از آن استثنائاتی است که هم خوشمزه است و هم نیاز به زحمت زیادی ندارد. به هر حال برای هر آشپز خوبی هم پیش می‌آید که خسته یا کم حوصله باشد. در این مواقع است که تارت خرما و گردو مثل یک هدیه بهشتی به کمک شما می‌آید. این دسر مخصوصاً برای ایام رمضان که در حال نزدیک شدن به آن هستیم فوق‌العاده است. ترکیب خرما، گردو و شیر عسلی برای تقویت بدن حرف ندارد. در واقع خرما و گردو همان منبع انرژی است که به آن احتیاج دارید که تا موقع افطار شما را سر پا نگه دارد و البته آسان بودن تهیه تارت هم کمک حال روزه‌داران است. یک اسلایس کوچک از تارت خرما و گردو کاملاً سیرکننده و پر محتواست. پس شما می‌توانید یک تارت را برای چندین روز در یخچال نگه دارید و هر روز یک اسلایس از آن را نوش جان کنید. یا آن را برای مهمانی افطار تهیه کنید و با آن از مهمانان خود در ماه رمضان پذیرایی کنید.

طرز تهیه تارت خرما و گردو

طبقه پایین فر را آماده کنید و آن را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم نمایید. با استفاده از غذاساز یا آسیاب بیسکویت‌ها را آسیاب کنید تا پودر شوند. همچنین می‌توانید آنها را داخل زیپ کیپ بریزید و با استفاده از وردنه بیسکویت را پودر کنید.

شکر، نمک و دارچین را اضافه کنید و خوب بزنید تا با هم مخلوط شوند. سپس کره آب شده را اضافه کنید و مخلوط نمایید (در همان غذاساز یا به صورت دستی) تا کره به خوبی در مواد پخش شود و مایه یکدستی به دست آید.

حال مایه را به قالب تارت منتقل کنید. بهتر است از قالبی استفاده کنید که کف آن قابل جدا شدن است. در غیر این صورت، از قبل کف قالب کاغذ روغنی پهن کنید. مواد را خوب کف ظرف و روی دیواره‌هایی آن پخش کنید تا به شکل نان تارت درآید. می‌توانید برای صاف کردن کف نان تارت از فنجانی با کف صاف استفاده کنید.

نان تارت خرما و گردو

سپس آن را به فر منتقل کنید. پس از ۸-۱۰ دقیقه نان تارت آماده است و عطر آن حس می‌شود. وقت آن است که قالب را از فر خارج کنید و اجازه بدهید خنک شود. در این مدت می‌توانید خرما‌ را آماده کنید. اگر از خرمای کامل استفاده می‌کنید، آنها را از وسط نصف کنید و هسته‌ها را جدا کنید. اگر از چیپس خرمای برتر استفاده می‌کنید نیازی به آماده‌سازی نیست.

درجه‌ی فر را به ۲۰۰ درجه سانتیگراد تغییر دهید. چیپس‌ خرما یا خرماهای بدون هسته برتر نصف شده را روی تارت بریزید. به طوری که کاملاً سطح خمیر را بپوشانند.

خرما روی تارت

 حال روی خرما‌ها یک لایه مغز گردوی برتر بچینید.

گردو روی تارت

در آخر شیرعسلی (شیر تغلیظ شده شیرین) را روی خرما و گردو بریزید.

شیر عسلی تارت

قالب را مجدداً در فر قرار دهید تا زمانی که در شیرعسلی حباب ایجاد شود و رنگ کاراملی طلایی بگیرد (حدود ۲۵ دقیقه). ممکن است بعضی بخش‌ها قهوه‌ای شوند و بعضی بخش‌ها سفید باقی بمانند. اما در کل تارت قهوه‌ای رنگ به نظر می‌رسد. صبر کنید تارت کمی خنک شود. سپس آن را از قالب جدا کنید و در ظرف سرو قرار دهید.

تارت خرما و گردو آماده سرو

نکته: اگر مایل باشید می‌توانید برای داشتن نان تارت نازک‌تر از ۲۵۰ گرم بیسکویت استفاده کنید. البته باید کره و شکر را هم به همان نسبت کم کنید.

 می تونی نان تارت آماده رو از فروشگاه اینترنتی ایران کوک با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت بخری و در کمترین زمان تحویل بگیری:)

خرید نان تارت آماده