سالاد مرغ و پستو از جمله سالادهایی است که به تنهایی غذایی کامل است و اغلب همراه با نان سرو می‌شود. سس پستو بی‌نظیر را می‌توانید با ریحان، گردو و روغن زیتون تهیه کنید. اغلب در دستور سس پستو پنیر پارمزان وجود دارد که البته شما هم می‌توانید از پنیر استفاده کنید ولی برای داشتن سالاد مرغ و پستو کم چرب و رژیمی پیشنهاد می‌شود به جای آن در ترکیب سالاد از ماست یونانی استفاده کنید.

با ترکیب ریحان، سیر، روغن زیتون و گردو سس پستو سالم و خوشمزه در عرض یکی دو دقیقه آماده می‌شود. بعد از آن فقط کافی است مرغ را با سس پستو و ماست (یا مایونز) ترکیب کنید. همان طور که می‌بینید تهیه سالاد مرغ و پستو خیلی خیلی راحت است. پس بد نیست آن را وارد برنامه غذایی خود کنید. در ضمن می‌توانید سس پستو را از قبل تهیه و در فریزر نگه داری کنید. اگر قصد سرو سالاد مرغ در مجالس و مهمانی هایتان را دارید میتوانید با آن کیک مرغ تهیه کنید.

 

طرز تهیه سالاد مرغ و پستو

اول از همه باید سس پستو را تهیه کنید. حبه‌های سیر را پوست بکنید و خرد کنید. سپس آنها را همراه با برگ ریحان شسته و خشک شده و مغز گردو داخل غذاساز یا آسیاب برقی بریزید و خوب بزنید تا مخلوط شوند. همین طور که غذاساز روشن است، روغن زیتون را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا سس پستو لطیف و یکدستی حاصل شود. سس پستو را می‌توانید تا دو روز در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید. اگر قصد داری سالاد را در زمانی دیرتر از دو روز بعد تهیه کنید هم راهی برای نگهداری پستو وجود دارد. سس پستو تهیه شده را داخل قالب یخ بریزید و در فریزر نگه داری کنید. هر وقت خواستید از آن استفاده کنید پستوی یخ زده را بیرون از فریزر بگذارید تا روان شود.

سس پستو

حالا مرغ پخته شده را خرد کنید. می‌توانید مرغ را چرخ‌کنید، در غذاساز خرد کنید یا اینکه خیلی ساده آن را با دست ریش‌ریش کنید. مرغ خرد شده را در کاسه‌ای بریزید. مایونز، پیازچه خرد شده و سس پستو را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید. برای کاهش چربی سالاد می‌توانید همه یا نیمی از سس مایونز را با ماست یونانی جایگزین کنید.

تهیه سالاد مرغ و پستو

در آخر سالاد را بچشید و به مقدار دلخواه به آن نمک و فلفل اضافه کنید. می‌توانید از نان ساندویچی، نان پیتا، پیتای پاکتی یا هر نان دیگری که دوست دارید برای سرو سالاد مرغ و پستو استفاده کنید.

روش پیشنهادی برای سرو: روی نان مقداری سس پستو بریزید، سپس یک برگ اسفناج روی آن قرار دهید. سالاد را روی برگ بریزید. در آخر هم یک لایه گوجه اضافه کنید. ساندویچ سالاد مرغ و پستو شما آماده است. نوش جان!

نکته: می‌توانید مقداری از سس پستو را نگه دارید و آن را موقع صرف غذا همراه با ساندویچ سرو کنید.