پلو مرغ سرخ شده

پلو مرغ سرخ شده (chicken fried rice) غذایی است که ریشه در شرق آسیا دارد. در این غذا برنج پخته شده، همراه با مرغ پخته شده و ریش‌ریش شده و مقداری سبزیجات تفت داده می‌شود. پلو مرغ سرخ شده را می‌توانید به همان شکل که هست در ظرف‌های یک نفره بریزید و سرو کنید یا داخل نان بریزید و از آن ساندویچ تهیه کنید. حتی می‌توانید آن را لای خمیر یوفکا بپیچید و با قرار دادن در فر یا سرخ کردن نوعی رول از آن تهیه کنید.

دستوری که در اینجا برای تهیه پلو مرغ سرخ شده ارائه می‌دهیم بسیار آسان است. به ویژه اگر برنج و مرغ را از قبل پخته باشید، غذا خیلی سریع و آسان آماده می‌شود. حتی می‌توانید از پلو و مرغی که از غذای دیگری در یخچال باقی مانده برای تهیه این غذا استفاده کنید. به این ترتیب هم از دور ریخته شدن و هدر رفتن غذا جلوگیری می‌شود و هم یک غذای جدید و خوشمزه را امتحان می‌کنید.

طرز تهیه: قبل از هر چیز برنج و مرغ را بپزید و آماده کنید. مرغ را پس از پختن خوب ریش ریش کنید. روغن کنجد را در تابه‌ای بریزید و روی شعله قرار دهید تا داغ شود.

پیاز را نگینی خرد کنید. حبه سیر را هم پوست بکنید و به صورت خیلی ریز خرد کنید. سیر و پیاز خرد شده را داخل روغن داغ بریزید و یکی دو دقیقه تفت بدهید. وقتی پیاز شروع به طلایی شدن کرد، هویج و نخود سبز را اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا هیج نرم شود.

حال وقت آن است که تخم مرغ‌ها را اضافه کنید. تخم‌مرغ‌ها را داخل تابه بشکنید و مرتب هم بزنید. بعد از یکی دو دقیقه برنج و مرغ را هم اضافه کنید و با بقیه مواد مخلوط نمایید.

در آخر سس سویا را اضافه کنید و هم بزنید. در این مرحله همه مواد شما پخته هستند و غذا قابل سرو شدن است. فقط باید کمی صبر کنید تا غذا کاملاً گرم شود. بسته به سلیقه می‌‌توانید کمی بیشتر هم به سرخ کردن برنج و مرغ ادامه بدهید. وقتی پلو مرغ سرخ‌کرده آماده شد، آن را در ظرف مورد نظر بریزید و سرو کنید. یا آن را با نان لواش یا خمیر یوفکا رول کنید و حدود ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید.

chicken-fried-rice-spring-rolls