غذاهای گوشتی همیشه از لذیذترین غذاهاست که همه ی دنیا طرفدارهای زیادی داره. ما ایرانی ها هم که اکثرا عاشق غذاهای گوشتی هستیم! چون هم تنوع غذا با گوشت خیلی زیاده و هم خیلی لذیذه. با گوشت انواع مختلف غذا میشه درست کرد. از انواع خورشت گرفته با استیک و کباب.

خیلی از غذاهای مدرن هم با گوشت درست میشن که طعم فوق العاده ای دارن و طرفدارهای زیادی در سراسر دنیا دارن. مثل بیف استراگانف که با سس مخصوص و چیپس های خلالی روش هوش از سر آدم می بره.

امروز قصد داریم طرز تهیه یه غذای مدرن دیگه که با گوشت گوساله درست میشه رو بهتون آموزش بدیم. حتما قبلا این غذای فوق العاده رو در رستوران ها خورده و امتحان کرده اید اما بعید می دونم اون رو تو خونه درست کرده باشید.

این غذای معروف و خوشمزه، رست بیفه که البته به روش های مختلف درست میشه. مثلا بعضی ها این غذای خوشمزه رو با پنیر و بعضی ها بدون پنیر درست می کنن. ولی مسلما پنیر طعم فوق العاده ای به رست بیف میده که نمیشه ازش گذشت! رست بیف رو به شکل های مختلف پرسی و ساندویچی میشه سرو کرد ولی طرز تهیه این دو مدل با هم فرقی نداره.

طرز تهیه رست بیف خیلی آسونه و در کمترین زمان می تونید این غذای فوق العاده رو درست کرده و به شکل دلخواه تون سرو کنید. اغلب رست بیف رو، چه به صورت پرسی و چه ساندیچی، با سس فرانسوی سرو می کنن.

البته شما می تونید این غذای فوق العاده رو با هر سسی که دوست دارید سرو کنید. ما در انتهای دستور رست بیف، طرز تهیه سس مخصوص رست بیف رو به شما آموزش میدیم که اگر به دنبال یه سس جدید و در عین حال ساده برای این غذای خوشمزه هستید، اون رو درست کنید.

برای پنیر این غذای خوشمزه هم اغلب از پنیر ورقه ای استفاده میشه ولی می تونید از پنیر رنده شده هم استفاده کنید. درسته که طرز تهیه رست بیف خیلی آسونه ولی از جمله غذاهای مجلسی به حساب میاد.

پس اگه مهمون دارید و  نمی دونید چی درست کنید، رست بیف می تونه بهترین انتخاب برای شما باشه. طرز تهیه رست بیف و سس مخصوص اون رو یاد بگیرید و این غذای خوشمزه و لذیذ رو در مهمانی ها و دورهمی هاتون سرو کنید.

  طرز تهیه رست بیف  

طرز تهیه رست بیف خوشمزه

 

۱- ابتدا گوشت گوساله را به همراه یک پیاز و ۳ برگ بو داخل قابلمه ریخته و به آن مقداری آب اضافه کنید. به اندازه ای که روی گوشت ها را بگیرد. زردچوبه، فلفل قرمز و فلفل سیاه را نیز به گوشت اضافه کنید تا همراه با این ادویه ها بپزد. بعد از پخته شدن گوشت به آن نمک اضافه کنید و اجازه دهید تا گوشت به همراه این مواد بپزد.

۲- بعد از آن که گوشت کاملا پخت، آن را خلال خلال (یا به اصطلاح ریش ریش) کنید. می توانید گوشت های پخته شده را با پشت چنگال له کنید.

۳- قارچ ها را خرد کرده و به همراه مقداری کره روی حرارت زیاد تفت دهید. کمی آب لیموی تازه روی قارچ ها بریزید تا سیاه نشوند. کمی نمک به قارچ ها اضافه کنید.

۴- پیاز دوم را خلال خلال کرده و سرخ کنید تا طلایی رنگ شود.

۵- گوشت ریش ریش شده را به پیاز اضافه کنید. سپس قارچ تفت داده شده را به آن ها افزوده و با هم مخلوط کنید. کمی پودر آویشن و فلفل به آن ها اضافه کنید. چند قاشق از آب باقی مانده از گوشت (عصاره ی گوشت) نیز داخل مواد بریزید تا هم طعم بهتری پیدا کنند و هم رست بیف شما خشک نشود.

۶- مواد را روی حرارت متوسط با هم تفت دهید تا مزه دار شوند. کمی زعفران دم کرده به آن ها اضافه کنید.

۷- فلفل دلمه ای را که از قبل خرد کرده اید به رست بیف اضافه کنید و آن ها را نیز تا زمانی که نرم شوند، تفت دهید.

۸- بعد از آن که رست بیف آماده شد، چند ورق پنیر ورقه ای روی آن قرار دهید. سپس آن را چند دقیقه داخل ماکروفر بگذارید تا پنیر آب شود.

۹- رست بیف را به همراه مخلفات مثل گوجه، خیارشور، چیپس خلالی، کاهو و سس فرانسوی سرو کرده و نوش جان کنید.

 

سس مخصوص رست بیف

۱- اگر به سس فرانسوی دسترسی ندارید می توانید سس رست بیف را خودتان درست کنید. خیار شور را به شکل نگینی ریز خرد کنید. به آن سس مایونز، سس خردل و کمی آب لیمو ترش اضافه کنید. می توانید از کمی سس تند مانند سس تاباسکو نیز استفاده کنید. همه ی مواد را داخل کاسه ریخته و با هم مخلوط کنید. این سس خوشمزه را به همراه رست بیف سرو کنید.

  طرز تهیه ساندویچ رست بیف  

نکات کلیدی طرز تهیه رست بیف

- رست بیف را می توان به شکل پرسی در ظرف و یا داخل نان باگت به شکل ساندویچ رست بیف سرو کنید.

  روست بیف  

- به هیچ عنوان قبل از پخته شدن گوشت به آن نمک اضافه نکنید. چون گوشت را سفت کرده و زمان پخت آن را طولانی تر می کند.

- برای پخت گوشت می توانید از ادویه های دیگر مثل پودر سیر، پاپریکا و یا کاری نیز استفاده کنید.

- معمولا قارچ رست بیف را به قطعات درشت (مثلا حلقه حلقه) خرد می کنند.

- قارچ ها را حتما روی شعله ی زیاد تفت دهید تا آب نیندازد.

- به جای کره می توانید از روغن کنجد برای تفت دادن قارچ ها استفاده کنید.

- برای آب شدن پنیر رست بیف می توانید بعد از قرار دادن پنیر های ورقه ای روی آن، رست بیف را چند دقیقه داخل فر در دمای ۲۰۰ درجه بگذارید تا پنیر ها آب شوند. حدود ۱۰ دقیقه زمان برای آب شدن پنیرها کافس است. اگر ساندیچ رست بیف درست کرده اید، ساندیچ ها را داخل فویل بپیچید و قبل از سرو، آن ها را چند دقیقه داخل فر قرار دهید.

- در صورت تمایل می توانید فلفل دلمه ای را از مواد اولیه ی رست بیف حذف کنید و یا مقدار آن را کم و زیاد کنید.

- رست بیف آماده شده را می توانید روی پاستا نیز سرو کنید.

  طرز تهیه خوراک رست بیف