املت لیوانی یک نفره با مایکروفر

املت لیوانی یک نفره خیلی راحت و در عرض دو دقیقه آماده می‌شود. فقط کافی است مواد را در ماگ یا لیوان مورد نظرتان بریزید و آن را در مایکروفر قرار دهید. املت لیوانی برای روزهایی که سرتان شلوغ است و وقت زیادی برای تهیه صبحانه ندارید عالی است. در ضمن فقط یک ظرف کثیف می‌شود و به این ترتیب نظافت هم سریع تمام می‌شود و می‌توانید در عین خوردن غذایی خوشمزه و سالم به سرعت سر وقت کارهای روزانه خود بروید.

برخلاف اکثر دستورهای مایکروفری که خیلی خوب از آب در نمی آیند و تنها مزیت آنها فوری بودنشان است، این مدل تخم‌مرغ خیلی نرم و خوشمزه است. در ضمن روغن کمی در تهیه آن استفاده می‌شود. فقط چند قطره روغن زیتون برای چرب کردن کف لیوان لازم هست. می‌توانید از اسپری روغن هم برای چرب کردن لیوان استفاده کنید که به این ترتیب روغن کمتری مصرف می‌شود. اگر از آن دست دوستانی هستید که کالری روزانه مصرفی خود را می‌شمارید، این غذا حدوداً ۲۰۰ کالری دارد. پس اگر مایکروفر، ماگ و تخم مرغ دارید، دست به کار شوید و فرصت را از دست ندهید. املت لیوانی یک نفره بدون شک ارزش امتحان کردن را دارد.

طرز تهیه: برای تهیه املت لیوانی از یک ماگ بزرگ یا لیوان از جنس غیرفلزی که مناسب قرار دادن در مایکروفر باشد استفاده کنید. ابتدا با اسپری کف ماگ را چرب کنید. یا چند قطره روغن زیتون کف آن بریزید و با دست تمیز یا قلموی آشپزی آن را روی سطح داخلی ماگ بمالید.

۲ عدد تخم مرغ را داخل ماگ بشکنید. یک قاشق شیر اضافه کنید و سپس با چنگال آن را هم بزنید و خوب مخلوط کنید.

mug-omelette-method-4-1024x683

پنیر رنده شده و سبزیجات خردشده را اضافه کنید. کمی نمک و فلفل بپاشید و مجدداً با چنگال هم بزنید تا مواد کاملاً میکس شوند.

mug-omelette-method-8-1024x683

حال ماگ را به مدت ۳۰ ثانیه داخل مایکروفر قرار دهید. آن را خارج کنید. هم بزنید و مجدداً ۳۰ ثانیه مایکروفر کنید. این کار را تکرار کنید تا املت به شکل دلخواه شما درآید. بسته به قدرت مایکروفر شما ممکن است املت لیوانی کمی زودتر یا دیرتر آماده شود.

ماگ املت

نکته: می‌توانید از سزیجات دیگری که دوست دارید هم برای تهیه این املت استفاده کنید. همچنین می‌توانید سبزیجات را از روز قبل خرد کنید و در ظرفی دربسته داخل یخچال نگهداری کنید.