شاید شما همراهان عزیز ایران کوک هم موقع خوردن کیک و شیرینی های مختلف مث کیک رولت دارچینی، کیک سیب کاراملی، شیرینی الماسی و غیره با کیک و شیرینی هایی که با یه سس براق و رنگی تزیین و سرو شدن مواجه شدین. این سس یا ژله براق و جذاب ژله بریلو ست که در این مطلب می خوام طرز تهیه ژله بریلو شکلاتی رو بهتون آموزش بدم. شما می تونین خیلی راحت ژله بریلو شکلاتی رو تو خونه درست کنین و برای تزیین انواع کیک مث کیک تولد و انواع شیرینی خشک و بیسکوییت استفاده کنین. ژله بریلو در طعم ها و رنگ های متنوعی قابل تهیه ست. با من در این مطلب همراه باشین و ژله بریلو رو در خونه تهیه کنین و از تزیین کیک هاتون با این سس براق و زیبا لذت ببرین و همه رو مبهوت هنرتون کنین.

 

طرز تهیه ژله بریلو شکلاتی

 

مرحله اول: آماده سازی ژلاتین

برای درست کردن ژله بریلو شکلاتی جذاب و براق، در ابتدا باید ژلاتین آن را آماده کنید. در این مرحله هم می توانید از پودر ژلاتین و هم از ورقه های ژلاتین استفاده کنید. ابتدا پودر ژلاتین را به همراه 2 قاشق غذاخوری آب سرد در یک کاسه بریزید و هم بزنید و زمان بدهید تا پودر ژلاتین در آب حل شود.

 

مرحله دوم: درست کردن شربت ژله بریلو شکلاتی

برای درست کردن شربت یا سیروپ ، در یک ظرف مناسب آب و شکر را با هم مخلوط کنید. سپس ظرف را رو حرارت گاز بگذارید و مدام هم بزنید تا آب به جوش آید و شکر کاملاً در آب حل شود. با کمک یک دماسنج مایعات می توانید بررسی کنید هنگامی که دمای آب به 104 درجه سانتی گراد رسید ، می توانید گاز را خاموش کنید و شربت یا سیروپ شما آماده ست.

 

مرحله سوم: ترکیب کردن ژلاتین و شربت

حالا پودر ژلاتین حل شده را به شربت یا سیروپ اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

 

مرحله چهارم: افزودن شکلات تخته ای به شربت

در این مرحله ابتدا شکلات تخته ای را به قطعات کوچک تقسیم کنید. سپس شکلات ها را به شربت یا سیروپ ژله بریلو شکلاتی، که در مرحله قبل درست کردید و هنوز داغ است، اضافه کنید و مدام هم بزنید تا شکلات ها به خوبی ذوب شوند.

 

مرحله پنجم: افزودن پودر کاکائو

پس از ذوب شدن شکلات ها در مخلوط شربت و ژلاتین ژله بریلو شکلاتی، در این مرحله پودر کاکائو را نیز به آن ها اضافه کنید. با همزن دستی به طور پیوسته هم بزنید تا مواد خوب با هم ترکیب شوند.

 

مرحله ششم: افزودن خامه

سپس خامه با چربی 35 درصد را هم به ترکیب مرحله قبل اضافه کنید و هم بزنید تا مایه براق و یک دستی به دست آید.

 

مرحله هفتم: صاف کردن ژله بریلو شکلاتی

در این مرحله برای اینکه ژله بریلو شکلاتی شفاف و یک دستی داشته باشید، می توانید آن را از یک صافی رد کنید. هم چنین می تواند در نهایت یک بار مخلوط را با همزن برقی هم مخلوط کنید تا مطمئن شوید کاملاً یک دست است. زمان دهید تا ژله بریلو شکلاتی به دمای 29 درجه سانتی گراد برسد و خنک شود.

 

نوش جان

  مرحله نهایی ژله بریلو شکلاتی  

نکات کلیدی تهیه ژله بریلو شکلاتی

- اگر به جای پودر ژلاتین از ورقه های ژلاتین استفاده می کنید، توجه داشته باشید که ابتدا در مرحله اول ورقه های ژلاتین را برای مدتی در آب سرد بگذارید. سپس هنگامی که می خواهید ورقه ها را به شربت یا سیروپ ژله بریلو شکلاتی اضافه کنید ابتدا به خوبی آب آن ها را بگیرید و بعد به شربت اضافه کنید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

- عکس از اینستاگرام:

@talebi_pastry_shope

@cakesana