مطمئنم شما همراهان عزیز ایران کوک با طرز تهیه کوفته بلغور، کوفته عدس، طرز تهیه کوفته برنجی، کوفته بوقلمون و کدو سبز و انواع دیگر کباب و کوفته آشنا هستین و اگه از طرفدارهای پر و پا قرص کوفته هستین خبر خوشی براتون دارم. در این مطلب می خوام طرز تهیه یه مدل جدید کوفته به نام کوفته آلو رو بهتون آموزش بدم. طرز تهیه و مواد اولیه کوفته آلو خیلی شبیه بقیه کوفته ها هست ولی ویژگی های منحصر به فرد خودش رو هم داره. اگه دوست دارین یه شام جدید و بسیار خوشمزه درست کنین و خانواده تون رو سورپرایز کنین، با من همراه باشین و این کوفته آلو خوش عطر و خوش رنگ رو درست کنین.

 

طرز تهیه کوفته آلو

 

مرحله اول: آماده سازی پیش نیازها

برای درست کردن کوفته آلو دل پذیر و خوش عطر، در ابتدا لازم است برنج را بپزید. بنابراین یک لیوان برنج را داخل قابلمه بریزید و مقدار 1/5 لیوان آب به آن اضافه کنید و روی شعله گاز بگذارید و اجازه دهید که برنج به خوبی بپزد و کاملاً نرم شود و آب آن کشیده شود.

پیازها را نیز پوست بکنید و با رنده ریز رنده کنید.

سبزی های معطر شامل تره، گشنیز، ریحان، شاهی و نعنا را نیز پس از شستشو و خشک کردن، خوب ریز و ساطوری کنید.

  کوفته آلو مرحله اول  

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد اولیه کوفته آلو

در یک کاسه بزرگ گوشت چرخ کرده، برنج پخته شده، پیاز رنده شده، سبزی های معطر ساطوری شده، تخم مرغ، زردچوبه، کاری، نمک، زیره، پودر نان، شوید خشک شده را بریزید. سپس به خوبی مواد را با هم مخلوط کنید و ورز دهید تا مایه کوفته آلو یک دستی به دست آورید. سپس در کاسه را با یک سلفون بپوشانید و برای مدت 30 دقیقه در یخچال بگذارید تا استراحت کند.

 

مرحله سوم: درست کردن کوفته آلو

حالا در این مرحله پس از گذشت مدت زمان گفته شده، مایه کوفته را از یخچال خارج کنید. به اندازه یک نارنگی کوچک از مایه کوفته بردارید و در کف دست خود که آن را چرب کردید، پهن کنید. سپس یک عدد آلو در وسط کوفته بگذارید و کوفته را جمع کنید و به آن شکل دهید.

   مرحله سوم  

مرحله چهارم: سرخ کردن کوفته

یک ماهیتابه بزرگ را روی شعله متوسط گاز بگذارید تا گرم شود. سپس به میزان لازم روغن داخل ماهیتابه بریزید و زمان دهید تا روغن داغ شود. حالا کوفته ها را داخل روغن داغ غوطه ور بگذارید تا سرخ شوند.

   مرحله چهارم  

مرحله پنجم: درست کردن سس کوفته آلو

برای درست کردن سس فوق العاده خوشمزه کوفته آلو، یک ماهیتابه را روی شعله گاز بگذارید و پس از گرم شدن مقداری روغن داخل آن بریزید. حالا ابتدا رب گوجه خانگی را داخل روغن بریزید و تفت دهید تا خامی رب گرفته شود و رنگ باز کند. سپس پیاز داغ، زردچوبه را هم به آن اضافه کنید و تفت دهید. حالا مقدار یک لیتر آب به مواد اضافه کنید و بگذارید تا به جوش آید.

 

مرحله ششم: پخت کوفته آلو

پس از سرخ کردن کوفته ها و آماده کردن سس، حالا کوفته ها را داخل سس بگذارید تا بپزند و طعم سس به خوبی به خورد کوفته ها برود.

  پخت کوفته آلو  

نوش جان

  مرحله نهایی کوفته آلو  

نکات کلیدی تهیه کوفته آلو

- اندازه مواد اولیه که در دستور کوفته آلو آمده، مناسب ۶ تا ۸ نفر است. در صورت تمایل می توانید مقدار مواد اولیه را با رعایت نسبت ها تغیر دهید.

- در صورت تمایل می توانید از رب انار نیز، علاوه بر رب گوجه فرنگی، در تهیه سس استفاده کنید.

- علاوه بر سبزی های معطر که در این دستور آمده است، از هر نوع سبزی معطر دیگری که دوست داشتید هم می توانید استفاده کنید. نسبت سبزی ها باید با هم برابر باشد.

- در وسط کوفته ها علاوه بر آلو، مغز گردو و پیاز داغ هم می توانید بگذارید.

- عکس از اینستاگرام:

@ashpaziye.asann

@maryambano.94

@ariana_hotel