اگه شما هم مث من از طرفدارهای پر و پاقرص نسکافه وقهوه هستین و از پیچیدن عطر دل انگیز نسکافه و قهوه در خونه و محل کارتون لذت می برین، پس با من همراه باشین تا با طرز تهیه شیرینی نسکافه ای در این مطلب آشنا بشین. شیرینی نسکافه ای یه شیرینی خشک فوق العاده دلپذیر و البته زیبا ست و خیلی راحت درست میشه مثل شیرینی قهوه، شیرینی اتریشی، شیرینی گل مینا و مدل های دیگه شیرینی خشک و شیرینی تر. خب بیشتر از این منتظرتون نمیذارم با من  و ایران کوک در این فستیوال عطر و طعم همراه باشین.

 

طرز تهیه شیرینی نسکافه ای

 

مرحله اول: درست کردن خمیر شیرینی نسکافه ای

برای درست کردن یک شیرینی نسکافه ای فوق العاده خوشمزه، ابتدا با استفاده از یک همزن برقی کره به دمای محیط رسیده و پودر قند را خوب با هم بزنید تا زمانی که کرم رنگ و پوک شوند. سپس زرده تخم مرغ و وانیل را هم به آن ها اضافه کنید و هم بزنید.

 

مرحله دوم: اضافه کردن پودر نسکافه به خمیر

در این مرحله پودر نسکافه را نیز به مخلوط کره، پودر قند، زرده تخم مرغ اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.

 

مرحله سوم: افزودن آرد به خمیر شیرینی نسکافه ای

حالا کم کم و مرحله به مرحله آرد به مخلوطی که در مرحله قبل درست کردید اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا خمیر لطیف و یک دستی به دست آید.

  مراحل اولیه شیرینی  

مرحله چهارم: استراحت دادن به خمیر

حالا خمیر را برای حدود 30 دقیقه در یخچال بگذارید تا استراحت کند و منسجم شود.

 

مرحله پنجم: قالب زدن خمیر شیرینی نسکافه ای

پس از گذشت مدت زمان گفته شده، خمیر را از یخچال خارج کنید. حالا روی سطح پیشخوان آشپزخانه را کمی آرد پاشی کنید و به کمک یک وردنه خمیر را با ضخامت مناسب باز کنید. سپس با استفاده از کاتر دایره ای شکل قالب بزنید. سپس خمیر های قالب زده را از وسط نصف کنید، به طوری که دو نیم دایره حاصل شود. کف سینی فر را کاغذ روغنی بیندازید و شیرینی های قالب زده شده را داخل آن با فاصله مناسب بچینید.

  تکمیل مراحل  

مرحله ششم: آماده سازی فر

از حدود 15 دقیقه قبل فر را با دمای 160 درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. سپس برای مدت 10 الی 15 دقیقه شیرینی ها را در فر بگذارید تا خوب بپزند.

پس از گذشت این مدت، شیرینی ها را از فر خارج کنید و اجازه دهید تا خنک شوند.

 

مرحله هفتم: درست کردن فیلینگ شیرینی نسکافه ای

برای درست کردن فیلینگ شیرینی نسکافه ای، ابتدا خامه را درون یک ظرف مناسب بریزید و روی شعله گاز بگذارید و هم بزنید تا روان شود. سپس شکلات تخته ای را هم به قطعات کوچک تقسیم کنید و به خامه اضافه کنید و هم بزنید تا زمانی که شکلات ها آب شوند و با خامه مخلوط شوند. بعد گاز را خاموش کنید و بگذارید کمی مخلوط خنک شود و بعد آن را در یخچال بگذارید تا زمانی که سفت شود. سپس مواد فیلینگ را از یخچال خارج کنید و با همزن بزنید تا فرم بگیرد.

 

مرحله هشتم: تزیین شیرینی نسکافه ای

حالا مقداری از مواد فیلینگ فرم گرفته را بین دو تکه از شیرینی ها بگذارید. برای این کار میتوانید از قیف و ماسوره استفاده کنید. این کار را تا زمانی که همه شیرینی ها را با گاناش پر کنید ادامه دهید.

 

نوش جان

  مرحله نهایی  

نکات کلیدی تهیه شیرینی نسکافه ای

- در مرحله سوم تهیه شیرینی ، اگر خمیرتان در کاسه همزن جمع نشد، می توانید حدود دو یا سه قاشق غذاخوری شیر به خمیر اضافه کنید.

- عکس از اینستاگرام:

@fatemeh.d67