رب نارنج یه چاشنی بسیار خوش عطر و خوش طعم مخصوص کباب ترش و ماهی و یه طعم دهنده حرفه ای برای سایر غذا ها با مرغ و ماهی هست. در این مطلب می خوام طرز تهیه این رب اعجاب انگیز رو بهتون آموزش بدم که خیلی سریع و راحت بتونین در خونه درست کنین. دلیل اعجاب انگیز بودن این رب، خواص بیشمار نارنج هست که می خوام به چند مورد از این خواص هم اشاره کنم. این کوچولوهای خوش رنگ و خوش عطر در واقع یکی از اعضای خانواده مرکبات هستن که به کاهش وزن، حفظ طراوت و زیبابی پوست و مو، کنترل فشار خون و بهبود دیابت هم کمک می کنن. علاوه بر رب نارنج پیشنهاد می کنم مربای بهار نارنج خانگی ایران کوک رو هم امتحان کنین و از پیچیدن عطر دل انگیز و خاطره انگیز نارنج در فضای خونه تون لذت ببرین.

 

طرز تهیه رب نارنج

مرحله اول: آماده سازی پیش نیازها

برای درست کردن یک رب نارنج تازه، سالم و خانگی اولین و مهم ترین مرحله انتخاب نارنج های تازه و مرغوب است که تاثیر بسزایی در کیفیت نهایی رب نارنج دارد.

پس از تهیه نارنج های خوش عطر و تازه، ابتدا به کمک یک فرچه، به خوبی پوست نارنج ها را تمیز کنید. از آن جایی که پوست نارنج دارای منافذ و ناهمواری های بسیار است با استفاده از فرچه به خوبی می توانید آن را پاک کنید.

سپس نارنج های شسته شده را خوب خشک کنید.

 

مرحله دوم: گرفتن پوست نارنج ها

در این مرحله برای اینکه رب نارنج طعم خوبی داشته باشد و مزه تلخی ندهد، با استفاده از یک چاقوی تیز یا پوست کن با دقت پوست نارنجی رنگ نارنج ها را از ان ها جدا کنید. سپس نارنج ها را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید.

  مراحل تهیه رب نارنج  

مرحله سوم: گرفتن آب نارنج ها

با استفاده از یک آب میوه گیری دستی آب نارنج ها را به خوبی بگیرید. سپس آب نارنج را از یک صافی رد کنید تا هسته ها و پوسته های آن کاملاً جدا شوند و یک آب نارنج خالص بدست آورید.

 

مرحله چهارم: پخت رب نارنج

برای پخت رب نارنج، آب نارنج را داخل یک قابلمه بریزید و قابلمه را روی شعله گاز بگذارید و مدام آن را هم بزنید و کف تشکیل شده روی رب  را جهت جلوگیری از تلخ شدن رب بردارید، تا زمانی که به جوش آید.

پس از اینکه رب نارنج به غلظت مورد نظرتان رسید، گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا رب نارنج سرد شود.

 

نوش جان

  رب نارنج خانگی  

نکات کلیدی تهیه رب نارنج

- برای ماندگاری بالاتر و بهتر، پس از سرد شدن رب، آن را داخل یک ظرف شیشه ای بریزید و در یخچال نگه داری کنید. بهتر است از ظروف پلاستیکی، به دلیل سرطان زا بودن برای نگه داری رب استفاده نکنید.

- در مرحله آب گیری نارنج ها، بهتر است از آبمیوه گیری برقی استفاده نکنید زیرا موجب له شدن هسته های نارنج می شود و در نتیجه رب  را تلخ می کند.

- اگر دوست داشتید رب نارنج با طعم ملس داشته باشید، در مرحله پخت رب نارنج مقداری شکر هم به آن اضافه کنید.

- عکس از اینستاگرام:

@tarom_organic

@ashpazibanoOo

@malach.moolooch-ramsar