پودینگ و کاسترد از اون دست دسرهای خوشمزه ای هستند که هرچند اسمشون ایرانی نیست اما شباهت زیادی به غذاهای سنتی ما مثل فرنی و شیربرنج داره و در طعم و مزه های مختلف می شه نوعی از این دسرها رو درست کرد و از خوردنشون لذت برد. کاستارد به اندازه ای محبوبیت داره که حتی می شه انواع مختلفش رو برای زمان افطار و سحر تهیه کرد و به عنوان غذایی مقوی و سبک با مواد ساده و قابل دسترس تهیه کرد که از بین انواع گوناگونش، کاستارد برنج یکی از محبوبترین ها به حساب میاد.

کاستارد ساده با یرنج

 تا مقوی و خوشمزه تر بشه که با این حساب برای وعده افطار یا سحر می تونیم سرو کنیم و حتی در میهمانی های ماه رمضان کاستارد رو در سفره افطار بگنجونیم تا همه از خوردنش لذت ببرن. در ادامه مطلب روش تهیه کاستارد برنج با کشمش رو آموزش می دم و از اینکه در ادامه هم با من باشید خوشحال می شم.

کاستارد برنج برشته

طرز تهیه کاستارد برنج

مرحله اول:

برنج را با مقداری آب به حالت کته بپزید تا آب آن کاملا کشیده شود و بعد با چنگال آن را نرم و له کنید. (می توان برای تهیه کاستارد برنج از برنج نیم دانه استفاده کرد که دیگر نیاز به له کردن نیست)

کاستارد برنج با کشمش

مرحله دوم:

تخم مرغ، شکر، وانیل را با هم ترکیب کنید و با همزن مخلوط کنید تا زمانی که کرم رنگ شود.

کاستار برنج برای افطار

مرحله سوم:

خامه را با تخم مرغ زده شده مخلوط کنید .

تهیه کاستارد برنج

مرحله چهارم:

شیر را به مخلوط اضافه نمایید و با لیسک یا قاشق هم بزنید تا مایه یکدستی حاصل شود.

مرحله پنجم:

در این مرحله برنج و کشمش و نیمی از دارچین را مخلوط کنید و به مایه تخم مرغی بیافزایید.

کاستارد برنج و کشمش

مرحله ششم:

مواد آماده شده را در قالب مورد نظر بریزید و آن را در طبقه وسط فر که از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم شده قرار دهید به مدت یک الی یک ساعت و نیم.

مرحله هفتم:

یک سوم از زمان پخت کاستارد برنج و کشمش که گذشت باقی دارچین را روی کاستارد بپاشید و اجازه دهید مدت زمان پخت کامل شود. اگر دوست دارید سطح کاستارد برشته تر شود در اواخر پخت گریل را روشن کنیدو حواستان به کاستارد در حال برشته شدن باشد چرا که ممکن است سریع بسوزد.

کاستارد با برنج

نکات کلیدی تهیه کاستارد برنج

-برای تهیه کاستارد از ادویه هایی مثل هل و کمی زنجبیل هم می توان استفاده کرد.

-اگر دوست دارید کاستارد برنج زعفرانی داشته باشید مقداری زعفران دم شده با شیر مخلوط کنید.

-کاستارد رو می توان هم به عنوان غذای گرم و هم غم غذای سرد سرو کرد و برای وعده سحر می توان از شب قبل آن را تهیه کرد.

 همراهان عزیز خوشحال می شویم  کاستارد برنج  را با دستور ایران کوک تهیه کنید و عکس آن را در صفحه اجتماعی اینستاگرام با هشتگ آشپزی_ایران_کوک به اشتراک بگذارید.