کوکو سیب زمینی و کدو سبز در ترکیه معمولاً برای ناهار همراه با سالاد گوجه یا ماست سرو میشود. این غذای خوشمزه و سالم ترکیبی از کوکو سیب زمینی، کوکو سبزی و کوکوی کدو سبز است که البته در فر پخته میشود و در نتیجه از کوکو های معمولی که در روغن سرخ میشوند سالم تر است. وقتی مهمان دارید میتوانید کوکو سیب زمینی و کدو را در قالب کاپ کیک به شکل یک نفره بپزید. در ضمن این کوکو ها برای پیک نیک و مواقعی که دل به طبیعت میزنید هم مناسب هستند و خیلی هم راحت تهیه میشوند.  

طرز تهیه کوکو سیب زمینی و کدو سبز

مرحله اول:

اول از همه فر را با دمای 180 درجه روشن کنید و بگذارید گرم شود. سیب زمینی و هویج را پوست بکنید. پوست کندن کدو سبز اختیاری است. حال هر سه یعنی کدو، سیب زمینی و هویج را رنده کنید و در کاسه بزرگی بریزید. پیاز را هم رنده و اضافه کنید.  

مرحله دوم:

شوید و جعفری را هم که از قبل خرد کرده اید اضافه و مخلوط کنید. نعنا خشک پودر چیلی، نمک و فلفل را هم اضافه کنید. مخلوط کنید تا همه مواد طعم ادویه را بگیرند.  

مخلوط سبزیجات کوکو

 

مرحله سوم:

تخم مرغ ها را در کاسه دیگری بشکنید و با چنگال خوب بزنید. سپس آن را هم به مخلوط سبزیجات اضافه کنید و هم بزنید.  

مرحله چهارم:

آرد و بیکینگ پودر را در الک بریزید و روی مواد دیگر کوکو الک کنید. سپس هم بزنید تا همه به خوبی با هم مخلوط شوند و آرد به خورد آنها برود.   مایه کوکو سیب زمینی و کدو  

مرحله پنجم:

روغن را اضافه و مخلوط کنید.  

مرحله ششم:

قالب یا سینی فر دلخواه را چرب کنید و وقتی فر به دمای مورد نظر رسیده بود، مواد را داخل آن بریزید وبه صورت یکنواخت پهن کنید. سینی را به مدت 40-45 دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید.   مایه کوکو در قالب   قبل از خارج کردن کوکو از فر، چک کنید وسط آن پخته باشد. سپس آن را خارج کنید و بعد از یکی دو دقیقه برش بزنید. کوکو سیب زمینی و کدو سبز را همراه با ماست و نان داغ تازه سرو کنید. نوش جان!   کوکو سیب زمینی و کدو سبز  

نکته ها:

1- این کوکو را بدون سیب زمینی هم میتوانید تهیه کنید. برای این کار به جای سیب زمینی از یک عدد کدو سبز دیگر استفاده کنید. 2- زمان پخت دقیق در فر بستگی به قالب مورد استفاده و ضخامت کوکو دارد. 3- برای داشتن کوکو سیب زمینی و کدو یک نفره جدا از هم میتوانید مایه کوکو را در قالب های کاپ کیک بریزید و بپزید. در این صورت احتمالا ضخامت کوکوها بیشتر میشود و زمان پخت بیشتری نیاز دارد. 4- اگر به جای سیب زمینی از کدو استفاده کردید میتوانید برای طعم بیشتر کمی پنیر فتا هم به کوکو اضافه کنید.