شیرینی زنجبیلی ساده شیرینی ای است که در این مطلب قصد داریم آن را آموزش دهیم. اگر شما هم طرفدار شیرینی های ادویه ای با طعم زنجبیل باشید، بدون شک عاشق این شیرینی می شوید. این شیرینی زنجبیلی خوشمزه همان شیرینی زنجبیلی کریسمس است که در برخی کشور ها تهیه می شود و پر از ادویه های متنوع و طعمی بسیار عالی است.

درست است که این شیرینی، با شیرینی زنجبیلی بیرجندی (خراسان جنوبی) و هم چنین شیرینی زنجبیلی تبریز و قزوین متفاوت است و نوعی شیرینی بین المللی محسوب می شود. اما چون تهیه کردن آن فقط 45 دقیقه زمان میخواهد و بسیار آسان است؛ میتواند شیرینی زنجبیلی مخصوص عید نوروز شما باشد. تزیین شیرینی زنجبیلی با مغز بادام انجام می شود و ظاهر زیبایی برای پذیرایی دارد.

از طرف دیگر فواید شیرینی زنجبیلی به خاطر استفاده از زنجبیل در آن، بسیار زیاد است و برای همه افراد خانواده گزینه ای سالم و مقوی به شمار می رود. پس با وجود تمام این مزایا، فکر نمی کنم دیگر جای شک و تردیدی باقی بماند! همراه ما باشید تا یک شیرینی زنجبیلی خوشمزه و البته آسان تهیه کنیم.

اگر در نهایت از طعم این شیرینی خوشتان آمد و دوست داشتید باز هم شیرینی های زنجبیلی و ادویه دار را امتحان کنید، پیشنهاد من به شما بیسکوییت زنجبیلی و کوکی زنجبیلی است.

 

 

طرز تهیه شیرینی زنجبیلی

 

مرحله اول:

در اولین مرحله از تهیه شیرینی زنجبیلی بهتر است تمام مواد لازم را آماده کنید تا کارتان راحت تر و سریع تر پیش برود.

 

مواد لازم شیرینی 

 

مرحله دوم:

یک کاسه ی بزرگ بردارید و آرد و تمام ادویه ها را در آن بریزید. به کمک همزن دستی تمام مواد را خوب با هم مخلوط کنید.

 

 مخلوط آرد و ادویه

 

مرحله سوم:

شکر قهوه ای را به محتویات کاسه اضافه کنید و مواد را مجددا با هم بهم بزنید.

 

 افزودن شکر

 

مرحله چهارم:

کره را اضافه کنید و کم کم شروع به مخلوط کردن آن با آرد نمایید. کره حتما باید منجمد و سرد باشد تا در حین ترکیب کردن آن با آرد، خمیر با کیفیتی به دست بیاید. کره را با احتیاط با آرد مخلوط کنید و در این کار زیاده روی نکنید تا خمیر، بافتی ترد داشته باشد.

 

 ترکیب کردن کره

 

مرحله پنجم:

در این مرحله از تهیه شیرینی زنجبیلی نباید خمیر را بیش از حد ورز دهید. دقت کنید که دمای خمیر و کره ی آن بالا نرود. خمیر را به آرامی با وردنه صاف کنید. اگر احساس می کنید در حین کار دمای خمیر کمی بالا رفته، روی خمیر را بپوشانید و به مدت یک ساعت آن را در یخچال بگذارید تا خنک شود. اگر عجله ندارید میتوانید خمیر را تمام شب در یخچال قرار دهید. در این صورت شیرینی خوشمزه تر می شود. پس از خنک شدن خمیر، آن را با وردنه تا حدی باز کنید که ضخامت تمام سطح آن حدودا 3 تا 4 سانتی متر باشد.

 

 باز کردن خمیر

 

مرحله ششم:

روی سینی فر یک کاغذ روغنی پهن کنید؛ به طوری که لبه های آن از سینی بیرون باشد. خمیر را به شکل مستطیلی با ضخامت یکسان درآورید و آن را در سینی فر قرار دهید.

 

 قرار دادن در سینی

 

مرحله هفتم:

در یک کاسه کوچک مواد رومال شیرینی را آماده کنید. تخم مرغ و شیر را به کمک یک چنگال به طور کامل با هم مخلوط کنید تا مایع یک دستی حاصل شود.

 

 مخلوط شیر و تخم مرغ

 

مرحله هشتم:

به وسیله ی یک فرچه یا براش، مخلوط شیر و تخم مرغ را روی خمیر شیرینی زنجبیلی بمالید.

 

 مواد روی شیرینی

 

مرحله نهم:

بادام های دو نیم شده را روی سطح خمیر شيريني زنجبيلي فشار دهید تا کمی در خمیر فرو روند. سپس با فرچه یک لایه ی دیگر از مخلوط تخم مرغ و شیر روی شیرینی بزنید.

 

 بادام روی شیرینی گذاشتن

 

مرحله آخر:

فر را از قبل در دمای 340 فارنهایت یا 170 سانتی روشن کنید تا گرم شود. شیرینی ها را به مدت 30 دقیقه در فر بگذارید تا کاملا بپزند. پس از این مدت، شیرینی زنجبیلی را از فر خارج کنید و اجازه دهید تا به طور کامل خنک شود. سپس شیرینی را برش دهید و نوش جان کنید.

 

 سرو شیرینی زنجبیلی

 

-دستور پخت شيريني زنجبيلي از سایت blog.arousingappetites ترجمه شده است.