ساندویچ ذرت پنیری یکی از انواع ساندویچ با پنیر پیتزا است که هم سالم بوده و هم راحت و سریع تهیه می شود. این ساندویچ برای صبحانه یا عصرانه مناسب است و دو روش برای تهیه کردن دارد. در این دو روش ما از مواد اولیه مختلفی استفاده کرده ایم و پنیر پیتزا را با پنیر خامه ای جایگزین نموده ایم. شما هم میتوانید هر پنیری که بیشتر می پسندید در ساندویچ ذرت تان بریزید. در روش دوم تهیه ساندویچ ذرت پنیری از چند ادویه هندی استفاده کرده ایم که ممکن است برخی از آن ها را راحت پیدا نکنید. در این صورت میتوانید آن ادویه را حذف و با ادویه دلخواه خودتان ساندویچ را تهیه کنید.

ما در روش اول از پنیر خامه ای استفاده کردیم و در روش دوم پنیر موزارلا. روش دوم این ساندویچ کالری بالاتری هم دارد. پس اگه رژیم لاغری دارید پیشنهاد می کنیم از ساندویچ ذرت پنیری به روش اول استفاده کنید و میزان پنیر را کاهش دهید. کودکان عاشق این ساندویچ هستند و تهیه کردن ساندویچ ذرت پنیری تنها 15 یا نهایتا 20 دقیقه از وقت شما را خواهد گرفت پس بهانه ها را کنار بگذارید و برای کودکان خانواده و کودک درون خودتان این ساندویچ را تهیه کنید. اگر دوست داشتید ساندویچ های پنیری بیشتری یاد بگیرید ما ساندویچ مرغ پنیری و کسادیای پنیر را پیشنهاد می کنیم.

روش اول: طرز تهیه ساندویچ ذرت پنیری

مرحله اول:

پنیر خامه ای را 15 دقیقه بیرون از یخچال بگذارید تا کمی نرم شود. هم چنین میتوانید ظرف محتوی پنیر را در کاسه ی آب داغ بگذارید. سپس پودر خردل، فلفل و سبزیجات تازه یا خشک را مانند گشنیز و جعفری یا هر سبزی دلخواه به مواد اضافه کنید.

ترکیب کردن مواد

مرحله دوم:

همه ی مواد را با هم مخلوط کنید تا حدی که خمیری نرم و یک دست حاصل شود.

خمیر کردن مواد

مرحله سوم:

ذرت شیرین را به مواد اضافه کنید. برای این کار میتوانید از ذرت منجمد استفاده کنید یا میتوانید دانه های ذرت را از ساقه جدا کرده و شب قبل آن ها را 15 دقیقه بپزید که برای تهیه ساندویچ ذرت پنیری آماده باشند.

افزودن ذرت

مرحله چهارم:

همه ی مواد را با هم خوب مخلوط کنید.

آماده سازی مواد ساندویچ

مرحله پنجم:

مخلوط ذرت پنیری را روی نان ها بمالید و در صورت تمایل کمی پودر فلفل روی آن بپاشید.

درست کردن ساندویچ

مرحله ششم:

اگر دوست دارید میتوانید در قسمت بیرونی نان تست کمی کره بمالید.

مالیدن کره به نان

مرحله هفتم:

ساندویچ ذرت پنیری را در ساندویچ ساز قرار دهید یا در ماهیتابه سرخ کنید تا طلایی رنگ شود.

پختن ساندویچ

مرحله آخر:

ساندویچ ذرت پنیری را به صورت گرم یا سرد سرو کنید. نوش جان.

سرو ساندویچ ذرت

روش دوم: طرز تهیه ساندویچ ذرت پنیری

مواد لازم:

نان تست  6 تکه ذرت شیرین  1/2 پیمانه پنیر موزارلا  1/2 پیمانه فلفل چیلی سبز  2 عدد پودر فلفل 1/4 قاشق چایخوری گرام ماسالا  1/4 قاشق چایخوری چت ماسالا به میزان دلخواه حلقه های پیاز به میزان دلخواه هویج خرد شده  1/2 عدد سس کچاب یا چاتنی دلخواه به میزان لازم روغن یا کره به میزان لازم برگ سبزیجات تازه مثل جعفری یا نعنا

مرحله اول:

ذرت ها را آماده کنید. اگر از ذرت منجمد استفاده می کنید آن را بشویید و خشک کنید. اگر ذرت را از ساقه جدا می کنید بهتر است با آب جوش کمی آن را بپزید و بعد استفاده کنید. یک کاسه ی بزرگ بردارید و پنیر، هویج، سبزیجات تازه، گرام ماسالا و پودر فلفل را در آن بریزید. ذرت و تمام مواد را به کاسه اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید.

مخلوط کردن مواد

مرحله دوم:

دور نان تست را با چاقو ببرید. سپس دو طرف آن را به کره آغشته کنید. سس کچاپ یا چاتنی هندی را روی نان بمالید.

زدن سس به نان

مرحله سوم:

تمام مواد ساندویچ را روی یک طرف نان قرار دهید. در صورت تمایل از حلقه های پیاز هم استفاده کنید.

ریختن مواد در ساندویچ

مرحله چهارم:

تکه ی دیگر نان تست را روی ساندویچ بگذارید. به کمک توستر، ساندویچ ساز یا ماهیتابه ساندویچ ذرت پنیری را آماده کنید. به کمک یک کفگیر ساندویچ را فشار دهید. وقتی پنیر شروع به ذوب شدن کرد ساندویچ را از روی حرارت بردارید.

پخت ساندویچ

مرحله پنجم:

در صورت دلخواه ساندویچ ذرت پنیری را نصف کرده و آن را گرم نوش جان کنید.

سرو ساندویچ

نکات کلیدی تهیه ساندویچ ذرت پنیری

- در روش دوم میتوانید پنیر خامه ای را جایگزین پنیر موزارلا کنید.

- دستور تهیه این ساندویچ از سایت indianhealthyrecipes ترجمه شده است.