یکی از پر خاصیت ترین گوشت ها گوشت بلدرچینه. خواص گوشت بلدرچین آن قدر زیاده که مصرف اون برای همه مخصوصا سالمندان، افراد بیمار و کودکان به شدت توصیه میشه. بچه ها از بعد از ۸ ماهگی می تونن این غذای مقوی رو به شکل های مختلف بخورن. گوشت بلدرچین سرشار از روی و پروتئینه (مخصوصا در قسمت سینه ی بوقلمون) که می تونه به سرعت باعث افزایش قد بچه ها و رشد سریع اون ها بشه. علاوه بر این، گوشت بلدرچین به تقویت سیستم ایمنی بدن هم کمک می کنه. به دلیل وجود آمینو اسیدها و ویتامین های موجود در بلدرچین، بهتره اون رو به صورت هفتگی تو برنامه غذاییتون قرار بدید و به تقویت سیستم ایمنی خودتون و فرزندانتون کمک کنید و در برابر بیماری های زیادی خودتون رو واکسینه کنید. از دیگر مزایای گوشت بلدرچین میشه به تنظیم سیستم عصبی، قلبی و گوارشی اشاره کرد. غذاهای مختلفی میشه با گوشت بلدرچین درست کرد. مثل کباب بلدرچین که یه غذای خوشمزه و مقوی بدون برنجه و بسیار خوش خوراکه. یا بلدرچین پلو که یه غذای جدیده و می تونید اون رو به برنامه غذاییتون اضافه کنید و از طعم فوق العادش لذت ببرید. اما اگر قصد دارید برای کودکتون یه غذای عالی با بلدرچین دست کنید، ما سوپ بلدرچین رو پیشنهاد می کنیم. چون خوردنش آسون تره و می تونید اون رو داخل میکسر بریزید. اگر به صورت دوره ای به کودکتون سوپ گوشت بلدرچین بدید، سلامت اون ها رو تضمین خواهید کرد. البته در درست کردن این غذا زیاده روی نکنید چون گوشت بلدرچین طبع گرمی داره و مصرف بیش از حد اون می تونه آلرژی ایجاد کنه. اگر شما هم به دنبال یه سوپ خوشمزه و مقوی برای خودتون و فرزندانتون می گردید، با ما همراه بشید تا در ادامه طرز تهیه سوپ بلدرچین رو بهتون آموزش بدیم.

 

طرز تهیه سوپ بلدرچین

 

مرحله اول: پختن گوشت بلدرچین

۱- پیاز را به صورت خلالی خرد کنید. داخل قابلمه مقداری کره بریزید و پیاز را کمی تفت دهید تا فقط اندکی نرم شود.

۲- بلدرچین را داخل پیاز کمی تفت دهید تا معطر شود. کمی زردچوبه نیز به آن اضافه کنید.

۳- داخل قابلمه ای کمی آب بریزید و اجازه دهید بلدرچین ها به مدت تقریبا ۵ ساعت با شعله ی ملایم بپزند.

۴- بعد از آن که آب جوشید، جو دو سر پرک را که از قبل شسته اید، به بلدرچین ها اضافه کنید تا بپزد.

۴- هویج را خرد کنید و بعد از نیم پز شدن گوشت بلدرچین به آن اضافه کنید تا همراه با هم بپزند.

۵- بعد از پخته شدن گوشت بلدرچین، آن را از قابلمه در آورید و بعد از آن که کمی خنک شد، گوشت آن را از استخوان ها جدا کنید. مجددا گوشت بلدرچین را داخل قابلمه بریزید.

 

مرحله دوم: اضافه کردن سایر مواد به سوپ بلدرچین

۱- سیب زمینی را به صورت نگینی خرد کنید و ۳۰ دقیقه قبل از آماده شدن سوپ بلدرچین،  به همراه آب گوجه فرنگی و کمی رب به مواد داخل سوپ اضافه کنید.

۲- ۱۵ دقیقه قبل از پخته شدن سوپ به دلخواه کمی رشته فرنگی (ورمیشل) داخل سوپ بریزید.

۳- در آخر سبزیجات معطر (گشنیز یا جعفری) خرد شده را به سوپ اضافه کنید.

۴- داخل سوپ کمی آب لیموی تازه بریزید و نوش جان کنید.

 

نکات کلیدی طرز تهیه سوپ بلدرچین

- برای کودک می توانید این سوپ را در میکسر بریزید تا هم خوردن آن آسان تر شود و نیاز به جویدن نداشته باشد و هم طعم همه‌ ی مواد به خوبی با هم ترکیب شود.

- علاوه بر آب مرغ، می توانید از عصاره ی مرغ نیز در این سوپ استفاده کنید تا هم غلیظ تر شود و هم طعم بهتری بگیرد.

- می توانید ۱ عدد تخم مرغ را داخل کاسه بشکنید، ۱ استکان شیر و مقدار کمی پودر سیر را به آن اضافه کرده و با هم مخلوط کنید. چند عدد نان تست را برش بزنید و داخل این مواد چند ثانیه خیس کنید. تابه ای را داغ کنید، اخل آن کره بیندازید و نان ها را داخل آن کاراملی کنید. طعم این نان ها در کنار سوپ بلدرچین فوق العاده خواهد شد. علاوه بر این، می توانید آن را به عنوان یک میان وعده و یا صبحانه ی سالم و مقوی برای بچه ها درست کنید.

  طرز تهیه سوپ بلدرچین  

- بهتر است سینه ی بلدرچین را برای این سوپ انتخاب کنید.

- برای طعم بهتر سوپ می توانید کمی پودر زیره و نخود فرنگی نیز به آن اضافه کنید.

- بهتر برای سوپ کودکان زیر یک سال از زردچوبه و نمک استفاده نکنید.

- می توانید گوشت بلدرچین را به صورت خرد شده و یا ریش ریش داخل سوپ بریزید.

 تصاویر از : ghazaye_kodak ، @my_lovely__kitchen@