پنکیک عضوی جذاب و محبوب در بین انواع صبحانه است. مدل های بسیار زیاد پنکیک ها و تنوعی که میتوان در تزیین یا سرو آن ها ایجاد کرد، پنکیک را به صبحانه ای مقوی و دوست داشتنی هم برای بچه ها و هم بزرگسالان تبدیل کرده که به هیچ وجه نمیتوان از آن گذشت. خصوصا اگر این پنکیک آلمانی باشد! پنکیک آلمانی از پنکیک های معمولی نازک تر و سبک تر است و فقط با آرد، تخم مرغ، شیر و وانیل تهیه می شود. اگر به یک نوع پنکیک برای صبحانه ای سریع و خوشمزه نیاز دارید، پیشنهاد می کنیم پنکیک آلمانی را تهیه کنید که طرز پختی بسیار ساده دارد.

انواع دیگر پنکیک مانند پنکیک نوتلا، پنکیک دارچینی، پنکیک خرما و پنکیک مراکشی برای روزهای تعطیل خوب هستند که فرصت کافی برای آشپزی دارید. اما روزهایی که دیرتان شده و عجله دارید، پنکیک آلمانی میتواند به کمک شما بیاید و کارتان را راحت کند. یک روز بارانی و زیبا را در نظر بگیرید که قرار است صبح آن را با یک لیوان قهوه یا شکلات داغ به همراه پنکیک آلمانی در کنار عزیزانتان آغاز کنید. چه چیزی بهتر از این؟ تنبلی را کنار بگذارید و با تهیه کردن این پنکیک ساده شادی های کوچک را وارد زندگی خود کنید.

فراموش نکنید که پنکیک را با میوه های خوش رنگ و جذاب و یا مرباهای خوشمزه تزیین کنید. امیدواریم از این صبحانه ی دل انگیز لذت ببرید.

 

 پن کیک آلمانی به میوه و خامه

طرز تهیه پنکیک آلمانی

 

مرحله اول:

برای تهیه پنکیک آلمانی ابتدا باید فر را از قبل گرم کنید. پس فر را روشن کنید و در دمای 450 درجه فارنهایت یا 230 سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود.

 

مواد اولیه

مرحله دوم:

یک کاسه ی متوسط برای ترکیب کردن مواد بردارید. تخم مرغ ها را در کاسه بشکنید و خوب هم بزنید.

 

زدن تخم مرغ

مرحله سوم:

به آرامی شیر را به تخم مرغ اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا حدی که تمام شیر و تخم مرغ خوب مخلوط شده و مایعی روان و یک دست حاصل شود.

 

زدن تخم مرغ با شیر

مرحله چهارم:

آرد را الک کنید و به همراه شکر و نمک به مخلوط تخم مرغ و شیر، اضافه کنید.

 

ریختن آرد و شکر

مرحله پنجم:

مواد را با هم هم بزنید. هم زدن را تا حدی ادامه دهید که هیچ گلوله ی آردی باقی نماند و مایع یک دست شود.

 

مخلوط کردن مواد

مرحله ششم:

اسانس وانیل را به مواد پنکیک آلمانی اضافه کنید و بهم بزنید. سپس کاسه را در کناری بگذارید.

 

اضافه کردن وانیل

مرحله هفتم:

یک ماهیتابه بردارید و کره را در آن قرار دهید. ماهیتابه را روی حرارت بگذارید تا کره ذوب شود. وقتی کره کاملا ذوب شد، به آرامی ماهیتابه را بچرخانید تا کره ی ذوب شده تمام کف و کناره های ماهیتابه را بپوشاند. سپس آرام آرام خمیر پنکیک را در ماهیتابه بریزید.

 

ریختن در ماهیتابه

مرحله آخر:

ماهیتابه را در فر قرار دهید و حدود 15 دقیقه صبر کنید تا لبه های پنکیک طلایی رنگ شود. ماهیتابه را از فر خارج کنید و در ظرف سرو قرار دهید. با پودر شکر، خامه فرم گرفته و میوه تازه، پنکیک آلمانی را تزیین کرده و نوش جان کنید.

 

سرو پنکیک آلمانی

-دستور تهیه پنکیک آلمانی از سایت africanbites ترجمه شده است.