نزدیک عید که میشه، همه دنبال درست کردن شیرینی های مخصوص عید می گردن. شیرینی هایی که هم خوشمزه باشه و هم درست کردنشون آسون باشه. شیرینی های زیادی وجود داره که میشه به عنوان شیرینی عید از اون ها استفاده کرد. درسته که شیرینی های عید خیلی متنوع هستند و انتخاب اون ها بسته به سلیقه افراد متفاوته ولی بعضی شیرینی ها هستن که تو این ایام مهمون پر و پا قرص خونه های همه هستن. مثل شیرینی نخودچی. یه سری شیرینی ها هم هستن که جزو شیرینی ها محلی و سنتی به حساب میان و هر سال عید به عنوان شیرینی عید انتخاب میشن. مثل شیرینی چرخی که سوغات شهر قزوینه. خیلی ها شیرینی های عیدشون رو از قنادی ها و شیرینی فروشی ها تهیه می کنن اما اون هایی که عاشق آشپزی و شیرینی درست کردن هستن، ترجیح میدن شیرینی های عیدشون رو خودشون درست کنن. این کار هم لذت بخشه و هم قطعا طعم شیرینی هایی که آدم خودش درست کنه با شیرینی های آماده و کارخونه ای کاملا تفاوت داره. برای شمایی که اهل شیرینی درست کردن هستید و به دنبال درست کردن یه شیرینی خوشمزه برای عیدتون هستید، امروز می خوایم یکی دیگه از معروف ترین ، آسون ترین و در عین حال خوشمزه ترین شیرینی عید رو بهتون معرفی کنیم. حتما شیرینی گل مینا رو دیده یشا خورده اید. این شیرینی های با قالب های مخصوص گل مینا که در اندازه های مختلف وجود داره درست میشه. یکی از مهترین ویژگی های شیرینی گل مینا که اون رو بیشتر محبوب می کنه اینه که می تونید اون رو در رنگ های مختلف درست کنید و به شیرینی تون تنوع بدید. با ما همراه شوید تا در ادامه طرز تهیه شیرینی گل مینا دو رنگ رو بهتون یاد بدیم.

 

طرز تهیه شیرینی گل مینا دو رنگ

 

‍۱- همه ی مواد را چند دقیقه در دمای محیط قرار دهید. در کاسه ای، کره و پودر قند را بریزید و با استفاده از یک لیسک با هم هم بزنید. سپس زرده ی تخم مرغ و وانیل را نیز به آن ها اضافه کنید و هم بزنید. پودر کاسترد و آرد ذرت را هم به آن ها افزوده و با سایر مواد مخلوط کنید.

۲- آرد را دو بار الک کنید و بعد کم کم به مواد اضافه کنید. با دست مواد را هم بزنید تا کاملا به خورد هم بروند و یک دست شوند.

۳- خمیر به دست آمده را با وردنه باز کنید و آن را آماده ی قالب زدن کنید. قالب شیرینی گل مینا را بردارید، آن را روی خمیر قرار دهید و فشار دهید.

۴- برای دو رنگ شدن شیرینی گل مینا، ۱/۴ خمیر را بردارید و به آن پودر کاکائو اضافه کنید. سپس خمیر را پهن کرده و با قالب کوچک گل مینا قالب بزنید. آن ها را روی شیرینی های گل مینای ساده قرار دهید.

۵- فر را در دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد گرم کنید. روی سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و شیرینی ها را روی آن بچینید. سینی را به مدت ۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید.

  شیرینی گل مینا دو رنگ

نکات کلیدی طرز تهیه شیرینی گل مینا دو رنگ

- برای آن که خمیر شیرینی خوب قالب بخورد، قالب شیرینی گل مینا را ابتدا در آرد فرو کنید و بعد با استفاده از آن خمیر را قالب بزنید.

- بعد از ۱۰ دقیقه به شیرینی ها سر بزنید. اگر پخته شده بود آن ها را از فر خارج کنید.

- به جای کره می توانید از مارگارین، روغن جامد و یا روغن صاف قنادی استفاده کنید.

- برای خوش طعم تر شدن و روشن رنگ تر شدن شیرینی های گل مینا می توانید از زعفران استفاده کنید. رنگ های خوراکی مجاز هم می توانند در رنگی شدن بیشتر شیرینی به شما کمک کنند. کافی است چند قطره از رنگ مورد نظر خود را داخل خمیر شیرینی گل مینا بریزید و بعد قالب بزنید.

- بهتر است بعد از درست کردن خمیر آن را به مدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا استراحت کند. بعد آن را با وردنه باز کنید و قالب بزنید.

- از آن جایی که خمیر شیرینی گل مینا به ورز دادن احتیاجی ندارد، می توانید به جای هم زدن مواد با دست، از غذاساز و یا میکسر برای هم زدن مواد استفاده کنید.

- پودر کاسترد را می توانید با ۱ قاشق غذاخوری آرد جایگزین کنید.

- شیرینی گل مینا خیلی زود می پزد و به مدت زمان زیادی برای پخت نیاز ندارد. در نتیجه می توانید از ماکروفر نیز برای درست کردن آن استفاده کنید.

- برای خرید قالب گل مینا در اندازه های مختلف می توانید به سایت فروشگاه ایران کوک مراجعه کنید.

- برای تزیین شیرینی گل مینا می توانید از مروارید خوراکی استفاده کنید. کافی است وسط هر گل یک مروارید خوراکی قرار دهید.

- می توانید ترتیب رنگ های شیرینی گل مینا را عوض کنید. به این صورت که آن قسمت از خمیر را که به آن پودر کاکائو اضافه کردید را با قالب شیرینی گل مینای بزرگتر، و خمیر ساده را با قالب کوچک تر برش بزنید تا ترکیب رنگ شیرینی هایتان متنوع تر شود.

- شیرینی گل مینا به دلیل خشک بودن ماندگاری زیادی دارد. کافی است شیرینی های باقی مانده را داخل ظرف در دار قرار دهید و در جای خشک نگهداری کنید.

تصاویر از : ashpazi.golchin ، sheyda_chitsaz