عدس پلو با سبزی کمی شبیه به سبزی پلو است اما در آن از عدس استفاده میشود. یعنی در واقع ترکیبی است از عدس پلو و سبزی پلو.

عدس پلو با سبزی

عدس پلو

طرز تهیه : پیاز و سیر را ریز خرد کنید و با مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود. سپس گوشت را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. گردوی سائیده شده را به گوشت اضافه کنید و مجدد کمی تفت دهید. 4 لیوان آب اضافه کنید و با حرارت ملایم بگذارید گوشت بپزد و آب گوشت کشیده شود.

عدس پلو

عدس را از شب قبل خیس دهید. برنج را با چند لیوان آب و کمی نمک داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید. همزمان عدس را نیز به برنج اضافه کنید و بگذارید عدس و برنج با هم بجوشند.

عدس پلو

پس از اینکه برنج نرم شد مخلوط عدس و برنج را آبکشی کنید ( برنج باید به اندازه ای بپزد که وقتی میان دو انگشت میفشارید اطراف برنج نرم و مغز ان کمی خام باشد ، عدس خیس خورده به همراه برنج پخته و نرم خواهد شد ).

عدس پلو

داخل قابلمه مقداری روغن بریزید و ته دیگ دلخواه تان را قرار دهید. مقداری برنج و عدس داخل قابلمه بریزید و روی ان مقداری از مایه گوشتی و مقداری سبزی خشک بریزید. به همین صورت قابلمه را پر کنید و در نهایت با برنج روی مواد را بپوشانید.

حرارت را زیاد کنید تا برنج کمی بخار کند. نصف لیوان آب را با چند قاشق روغن یا کره ذوب شده مخلوط کنید و روی برنج بدهید. حرارت را کم کنید و بگذارید برنج به آرامی دم بکشد. سپس عدس پلو با سبزی را در ظرف بکشید و سرو کنید.