حتما می دونید که خواص سیب زمینی هم خیلی زیاده و منبع ویتامین B6 و C است. علاوه بر این سرشار از پتاسیم و فیبره و برای سلامتی مفیده. اگر شما فشار خون بالایی دارید، حتما غذاهایی که با سیب زمینی درست شده رو بیشتر بخورید. چون سیب زمینی هم به کاهش فشار خون کمک می کنه و هم از قلب شما مخافظت می کنه. از خواص سیب زمینی که بگذریم، می رسیم به انواع غذاها و پیش غذاهایی که میشه با اون درست کرد. سیب زمینی مواد اولیه ی خیلی از پیش غذاها، غذاها و سالادهاست. از اونجایی که هیچ کس پیدا نمیشه که از طعم سیب زمینی بدش بیاد، میشه انواع غذا با سیب زمینی رو بدون نگرانی درست کرد. یکی از پر طرفدارترین، معروف ترین و آسون ترین غذاهایی که با سیب زمینی درست میشه کوکو سیب زمینیه. سالاد سیب زمینی هم طرفدارهای زیادی داره و خیلی خوش خوراکه. اما جدا از همه ی این غذاهایی که شاید بارها اون ها رو درست کرده اید و خورده اید، کلی غذای جدید میشه با سیب زمینی درست کرد. یکی از اون غذاها که البته به عنوان پیش غذا هم سرو میشه، ساندیچ سیب زمینیه. طرز تهیه سانویچ سیب زمینی خیلی سلیقه ایه و به روش های مختلف درست میشه. در نتیجه شما می تونید هر دفعه یکی از اون ها رو به لیست برنامه غذاییتون اضافه کنید و امتحان کنید. امروز چند نمونه از ساده ترین دستورهای ساندویچ سیب زمینی رو بهتون یاد می دیم تا هر کدوم رو که بیشتر دوست داشتید انتخاب کنید و از خوردنش لذت ببرید.

 

طرز تهیه ساندویچ سیب زمینی

 

روش اول: طرز تهیه ساندویچ سیب زمینی ساده

- یک سیب زمینی متوسط را آب پز کنید.

- وسط دو عدد نان صبحانه را باز کنید و خالی کنید.

- سیب زمینی های پخته شده را به صورت نگینی خرد کنید.

- ۱ قاشق جعفری خرد شده، ۱ قاشق شوید خرد شده، نمک و فلفل به میزان لازم، ۱ قاشق سس مایونز و ۱ قاشق ماست را با سیب زمینی های نگینی شده مخلوط کنید و هم بزنید.

- مواد را داخل نان ها بریزید و روی آن پنیر پارمزان بپاشید.

  طرز تهیه ساندویچ سیب زمینی ساده  

روش دوم: طرز تهیه ساندویچ با پوره ی سیب زمینی

- ۲ عدد سیب زمینی را آب پز کنید و بعد مانند پوره له کنید.

- پنیر چدار، فلفل هالوپینو و نمک را به سیب زمینی ها اضافه کنید و خوب هم بزنید.

- نان لواش را به صورت گرد یا کاتر برش دایره برش بزنید، مقداری از مواد را وسط آن بریزید و نان را تا کنید.

- ساندیچ های سیب زمینی را داخل ساندویچ ساز قرار دهید، در آن را ببندید و اجازه دهید به مدت ۳-۴ دقیقه کبابی شود. سپس آن را با سس دلخواه خود نوش جان کنید.

- اگر از مواد شما چیزی باقی ماند، می توانید با آن ها توپ های سیب زمینی پنیری درست کنید، آن ها را سرخ کرده و به همراه ساندویچ سیب زمینی سرو کنید.

  ساندویچ سیب زمینی در ساندویچ ساز  

روش سوم: طرز تهیه ساندویچ سیب زمینی در تابه

- سیب زمینی ها را آب پز کنید، آن ها را در ظرفی ریخته و کاملا له کنید تا پوره شود.

- فلفل، نمک، رزماری، پودر سوخاری،‌ و تخم مرغ را به سیب زمینی ها اضافه کنید و همه ی مواد را با هم خوب مخلوط کنید.

- روی سینی کاغذ روغنی پهن کنید، گلوله ای از پوره ی سیب زمینی بردارید،‌ کف دست خود را کمی چرب کنید و گلوله ی سیب زمینی را پهن کنید. سپس آن را روی کاغذ روغنی قرار دهید.

-  همه ی پوره ی سیب زمینی را به این صورت روی کاغذ روغنی قرار دهید. دور سیب زمینی ها را با دست صاف کنید تا همه یک شکل و مرتب شوند.

- روی نصف تعداد از پوره های سیب زمینی پهن شده، یک ورقه ژامبون قرار دهید و روی آن یک عدد پنیر پیتزای ورقه ای بگذارید. سایر پوره های سیب زمینی را روی آن ها قرار دهید. به طوری که ژامبون و پنیر بین دو لایه سیب زمینی قرار بگیرد. گوشه های دو لایه سیب زمینی را با انگشتان خود به هم بچسبانید و دور آن را صاف کنید.

- روی ساندویچ های سیب زمینی با استفاده از قلمو کمی روغن زیتون بمالید. تابه ای را روی حرارت قرار دهید، کف آن را کمی چرب کنید، و بعد از آن که کاملا داغ شد، ساندویچ‌ های سیب زمینی را داخل آن قرار می دهیم تا سرخ شوند.

  ساندویچ سیب زمینی در تابه

نکات کلیدی طرز تهیه ساندیچ سیب زمینی

- به جای ژامبون می توانید مرغ را به روش دلخواه خود بپزید و به صورت ریش ریش داخل ساندویچ سیب زمینی قرار دهید.

- به دلخواه می توانید جعفری و ادویه های دلخواه خود را نیز به ساندویچ سیب زمینی اضافه کنید.

- نوع نان ساندویچ سیب زمینی را می توانید بسته به سلیقه تان انتخاب کنید. بهترین گزینه برای انواع ساندویچ سیب زمینی، نان تست است.

  ساندویچ سیبزمینی با پنیر