زمانی که می خواهیم از دسرهای ساده و راحت صحبت کنیم یا آن را به کسی پیشنهاد کنیم اولین گزینه ای که به ذهن می آید، ژله است. از آنجا که ژله دسری سبک و خوش آب و رنگ است شاید انتخابش برای میهمانی ها مناسب باشد که اصولا هم مورد پسند افراد بسیاری است. خوب می دانیم که این دسر ساده از ترکیب پودر ژله های آماده و رنگی با آب تهیه می شود اما هر از گاه بد نیست برای تنوع، ژله را با مواد مختلف ترکیب و انواع متفاوتی از ژله را سرو کرد تا کمی میز پذیرایی مان را متنوع کنیم و آن را از یکنواختی در آوریم. برای انتخاب مواد ترکیبی با ژله گزینه های متفاوتی وجود دارد مثلا برای تهیه ژله میوه ای، علاوه بر پودر ژله نیاز به میوه تازه داریم. برای تهیه ژله بستنی شیشه ای باید ژله را با بستنی یا شیر و خامه ترکیب کنیم و یا حتی می توان انواع کیک ژله ای تهیه کرد و از خوردن آن لذت برد.

طرز تهیه ژله بستنی

پس برای درست کردن دسرهای ژله ای نیاز به کمی خلاقیت و البته تجربه داریم تا بدانیم چه موادی هماهنگی بیشتر و بهتری با ژله دارند تا بتوان دسرهای لذیذ و منحصر بفرد و البته چشم گیر تهیه کرد.

تهیه ژله بستنی شیشه ای یا ژله خرده شیشه دشواری چندانی ندارد اما نیاز است کمی حوصله به خرج دهیم تا در انتها نتیجه قابل توجهی بدست آوریم. برای همین قصد داریم روش تهیه ژله بستنی شیشه ای قلبی را در این نوشته به شما آموزش دهیم تا از این به بعد بتوانید میزهای پذیرایی را رنگین تر و خوش ظاهرتر کنید و باعث لذت عزیزانتان شوید.

ژله بستنی شیشه ای (15)-min

روش تهیه ژله بستنی شیشه ای

 

مرحله اول:

آب جوش را در ظرفی گود و مناسب بریزید. پودر ژله توت فرنگی را به آب اضافه کنید و آن را به خوبی مخلوط کنید تا به خوبی پودر ژله در آب جوش حل شود.

مرحله دوم:

ظرف مستطیل مناسبی را بر دارید. کف و دیواره ظرف را کمی با روغن چرب کنید(مقدار روغن کم باشد).

مایه ژله توت فرنگی خنک شده را به آرامی در ظرف بریزید و آن را در یخچال قرار دهید تا ژله بگیرد.

دسر ژله شیشه ای

مرحله سوم:

ژله آماده شده را از یخچال خارج کنید و به وسیله قالب قلبی شکل مانند تصویر قالب بزنید(اگر هر بار قبل از قالب زدن، قالب را با آب ولرم مرطوب کنید ژله به قالب نمی چسبد. پس یک ظرف آب کنار دستتان باشد)

دسر ژله بستنی

مرحله چهارم:

ژله های قلبی را پس از آماده شدن دوباره در یخچال قرار دهید تا زمانه که مایه ژله بستنی آماده شود.

ژله قلب یا بستنی

مرحله پنجم:

پودر ژلاتین را با ¼ پیمانه آب جوش مخلوط نماییید و آن را روی کتری در حال جوش قرار دهید تا به روش بن ماری ژلاتین به خوبی در آب حل شود.

مرحله ششم:

 بستنی، خامه و شیر را همراه شکر در مخلوط کن یا غذاساز بریزید و مخلوط کنید.

مرحله هفتم:

توت فرنگی خرد شده را در این مرحله اضافه کنید و باز دستگاه را روشن کنید تا توت فرنگی کاملا با مایه ژله بستنی مخلوط شود.

مرحله هشتم:

پودر ژله حل شده در آب را به مایه دسر اضافه کنید و دوباره دستگاه را روشن کنید(در حدی که ژلاتین خوب در مایه پخش شود)

ژله بستنی قلی

مرحله نهم:

قالب یا لیوان پلاستیکی را کمی چرب کنید. مقداری از مایه بستنی در ظرف بریزید و ژله های قلبی را مانند آنچه در عکس می بینید در قالب و روی هم بگذارید.

ژله بستنی شیشه ای (11)-min

مرحله دهم:

در مرحله پایانی باید لیوان را با مایه ژله بستنی پر کنید(برای اینکه قلب های ژله بستنی شیشه ای تکان تخورد آن را ابا نگشت نگه دارید)

ژله با بستنی

مرحله یازدهم:

قالب ها را در یخچال قرار دهید تا زمانی که ژله ببندد.

خارج کردن ژله بستنی از قالب

مرحله اول:

برای خارج کردن ژله بستنی  از قالب بهتر است، قالب را برای مدت کوتاهی در ظرفی که آن را با آب گرم پر کرده اید قرار دهید تا به راحتی از قالب خارج شود.

مرحله دوم:

لبه های دسر را با چاقویی تیز و مرطوب از دیواره قالب جدا کنید. کمی با دست فشار دهید و در انتها دسر ژله بستنی شیشه ای را از قالب خارج کنید.

ژله بستنی شیشه ای (4)-min

مرحله سوم:

ژله بستنی شیشه ای را به اندازه دلخواه(یک اندازه) برش بزنید و در ظرف سرو بچینید و با خامه یا انواع میوه و ... تزیین کنید.

  ژله بستنی شیشه ای (3)-min    

نکات کلیدی تهیه ژله بستنی شیشه ای

-برای تهیه این دسر می توان از انواع ژله با طعم های متفاوت استفاده کرد. در این صورت میوه ای که در دسر ژله بستنی به  کار می برید بهتر است باطعم ژله هماهنگی داشته باشد.

-برای گرفته شدن ژله و انواع دسر ژله ای، آن را در فریز قرار ندهید. قرار دادن دسر در فریز باعث تغییر بافت دسر ژله ای می شود.

-اگر توت فرنگی در دسترس ندارید برای تهیه ژله بستنی شیشه ای از بستنی توت فرنگی به جای بستنی ساده استفاده کنید.

 همراهان عزیز خوشحال می شویم ژله بستنی شیشه ای را با دستور ایران کوک تهیه کنید و عکس آن را در صفحه اجتماعی اینستاگرام با هشتگ آشپزی_ایران_کوک به اشتراک بگذارید.