کاپ کیک بدون فر کاکائویی بیشتر شبیه به یک معجزه است تا واقعیت. این کاپ کیک فوق العاده بدون تخم مرغ و بدون فر تهیه می‌شود. مایه کاپ کیک شکلاتی بدون فر خیلی آسان و سریع تهیه می‌شود و بعد با بخار پز کردن خمیر، کار تمام می‌شود. نتیجه، کاپ کیک‌های کاکائویی نرم، مرطوب و خوشمزه ای است که شما را متحیر خواهد کرد. برای بخار پز کردن هم میتوانید از دستگاه بخارپز استفاده کنید و هم میتوانید با قرار دادن یک آبکش که به خوبی در دهانه قابلمه فیت شود یک بخارپز ساده تهیه کنید.

کاپ کیک شکلاتی بدون فر  

طرز تهیه کاپ کیک بدون فر کاکائویی

 

مرحله اول:

ابتدا ماست را خوب هم بزنید تا کاملاً یکدست شود. سپس شکر را به آن اضافه کنید و مجدداً هم بزنید. بهتر است از همزن برقی استفاده کنید. اما استفاده از همزن دستی هم مشکلی ایجاد نمی‌کند.  

مرحله دوم:

جوش شیرین و بیکینگ پودر را اضافه کنید و مخلوط نمایید. مخلوط را به مدت ۵ دقیقه کنار بگذارید تا روی سطح آن حباب‌هایی ظاهر شود. سپس وانیل و روغن را به مایه اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. آرد را با پودر کاکائو مخلوط نمایید. سپس ترکیب آرد و کاکائو را روی مایه الک کنید و هم بزنید تا زمانی که ردی از آرد در آن دیده نشود. مایه کاپ کیک کاکائویی بدون فر آماده است.  

مرحله سوم:

حال وقت آن است که قالب ها را آماده کنید. می توانید از قالب‌های کاپ کیک سیلیکونی یا فلزی استفاده کنید. هر تعداد از قالب ها را که در بخارپز شما جا می‌شوند با کره چرب کنید و قالب ها را تا حدود 2/3 (یا کمی کمتر) از خمیر پر کنید. روی قالب ها را با ورقه آلومینیومی بپوشانید و آن ها را در بخار پز قرار دهید و درب بخارپز را ببندید.

 

مرحله چهارم:

شعله زیر بخارپز را کم کنید تا کیک ها به طور یکنواخت پخته شوند و اجازه بدهید مافین ها حدود ۳۰ دقیقه در بخار پز باقی بمانند. می‌توانید برای تزیین کاپ کیک بدون فر، روی آن پودر قند بپاشید یا از خامه قنادی، باترکرم یا میوه های تازه برای تزیین استفاده کنید.

  muffins2  

نکات تهیه کاپ کیک شکلاتی بدون فر:

- اگر از روکش آلومینیومی استفاده نکنید، امکان دارد قطرات آب وارد کاپ کیک شوند. - می‌توانید از لیوان های فلزی کوچک هم به عنوان قالب استفاده کنید.