کسی برای پخت بلال نیاز به دستور العمل ندارد اما مزه ی اصلی این بلال شیرین به کره و پنیر آن است. این مواد مزه ی شیرین بلال را تکمیل می کنند و با سیب زمینی کبابی یا آب پز شده داغ بسیار خوشمزه می شوند.

  بلال شیرین همراه با کره ی پنیری

طرز تهیه بلال شیرین همراه با کره ی پنیری

1- کره را در کاسه ی بزرگی ریخته، آن را با یک قاشق چوبی بزنید تا کاملا کرمی و نرم شود. پنیر را ریز رنده کنید و به کاسه بیفزایید. نیمی از پیازچه ها را با قیچی آشپزخانه خرد کنید و سپس فلفل قرمز یا پاپریکا، خردل و نصف قاشق چایخوری نمک را به آن بیفزایید.

2- همه ی مواد را با هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند. یک کیسه فریزر بزرگ را روی میزکار خود پهن کنید، سپس کره را روی آن ریخته، با استفاده از کفگیر پلاستیکی تمامی کره ی باقیمانده را از کف کاسه خارج کنید. سپس کیسه پلاستیکی را دراطراف کره رول کنید و آن را مانند یک سوسیس بپیچید. ده دقیقه آن را در فریزر قرار دهید تا سفت شود (در صورتی که فرصت دارید زمان بیشتری آن را در یخچال قرار دهید).

بلال شیرین همراه با کره ی پنیری

3- اگر بلال شیرین شما غلاف و پوسته دارد باید ابتدا آنها را جدا کنید و رشته های ابریشم مانند اطراف دانه ها یا همان ریشک های بلال را نیز ببرید. سپس دسته یا چوب بلال را قطع کنید. با استفاده از یک چاقوی اره ای بلال ها را از وسط نصف کنید. این کار ضروری نیست اما در مراحل بعد برداشتن آنها آسان تر خواهد شد (یا اینکه به افراد بیشتری می رسد).

4- هنگامی که آماده طبخ شدید، قابلمه ی بزرگی آب و نمک را به جوش بیاورید و بلال شیرین ها را به مدت 10 دقیقه در آن بجوشانید تا نرم شده، آنها را جابجا کنید و بگردانید تا یکدست بپزند. یکی از آنها را با احتیاط از آب در بیاورید تا ببینید که آماده شده است یا نه. یکی از دانه های آن را با چنگال جدا کرده و بچشید. باید شیرین و ترد باشد اما مزه ی نشاسته ندهد. ممکن است پخت بیشتر طول بکشد.

  بلال شیرین همراه با کره ی پنیری

5- وقتی که بلال ترد وخشک شد آنها را در ظرف بکشید. کره پنیر را نیز حلقه ای برش زده و روی هر قطعه بلال یک برش بگذارید-که بلافاصله شروع به ذوب شدن خواهد کرد. بقیه پیازهای کوهی را هم روی آن بریزید. بلال شیرین را با نمک و فلفل مزه دار کرده و سرو کنید.

  بلال شیرین همراه با کره ی پنیری

نکته ها:

- اگر می خواهید بلال ها را برشته کنید این کار باید روی ذغال داغ انجام شود تا کمی طعم دودی هم به خود بگیرد. به نظر من بهتر است اول آنها را بپزیم و سپس چند دقیقه آنها را روی ذغال برشته کنیم تا در زمان صرفه جویی شود. حتی می توانید آنها را از قبل بپزید و به سرعت زیر آب سرد بگیرید تا خنک شده و پختن آن متوقف شود، سپس آب آن را گرفته و در یخچال قرار دهید. مجددا آن را در زمان مد نظر روی ذغال ها گرم کنید.

- بلال کبابی را هم میتوانید با چاشنی پنیر و کره آموزش داده شده سرو کنید.