کراکت گوشت یک غذای بین المللی بسیار جذاب است که از ترکیب کراکت گوشت با سیب زمینی به علاوه ی یک عالمه سبزیجات و مواد خوشمزه ی دیگر تهیه می شود. کراکت ها که گاهی کروکت هم تلفظ می شوند انواع بسیاری دارند. از انواع کروکت میتوان به کراکت سبزیجات، کراکت سیب زمینی، کراکت مرغ و بیتربالن هلندی اشاره کرد اما کراکت گوشت و پنیر چیز دیگری است.

این نوع کراکت که در ادامه قصد آموزش آن را داریم، به نوعی کراکت گوشت و سبزیجات است و با سس نعنا سرو می شود. کروکت گوشت و پنیر یک گزینه ی فوق العاده خوش طعم و هیجان انگیز برای وقت هایی است که دوست دارید با فینگرفود از مهمانانتان پذیرایی کنید. البته کراکت گوشت و سیب زمینی یک شام سبک هم محسوب می شود چون با ترکیب گوشت با سبزیجات و پنیر میتواند ساعت ها شما را سیر نگه دارد. یک نکته خوب دیگر این است که از گوشت و سیب زمینی اضافی باقیمانده از غذاهای دیگر هم میتوانید برای تهیه این غذا استفاده کنید.

طرز تهیه کراکت گوشت

مرحله اول:

ابتدا، سیب زمینی ها را آبپز یا کباب کنید. سپس به صورت پوره در بیاورید. برای این کار میتوانید از رنده یا پوره ساز استفاده کنید. گوسفندی را کبابی کنید یا بپزید و به قطعات ریز تقسیم کنید. سیب زمینی ها را به همراه سبزیجات در یک کاسه ی بزرگ ریخته و مخلوط کنید. میتوانید از یک چنگال برای این کار کمک بگیرید. گوشت گوسفندی را خرد یا ریش ریش کنید و همراه با پنیر پارمزان رنده شده و برگ جعفری به بقیه مواد اضافه کنید. مقداری نمک و فلفل به مواد بزنید و به کمک دست همه ی مواد را با هم مخلوط کنید.

مخلوط کردن مواد اولیه

مرحله دوم:

به کمک دست مقداری از مواد کراکت گوشت را بردارید و به آن ها شکل دهید. مخلوط را به 12 رول با اندازه ی یکسان تقسیم کنید. رول ها را در کاسه ی آرد بغلتانید تا کاملا به آن آغشته شوند. کمی آن ها را تکان دهید تا آرد اضافی شان بریزد.

شکل دادن به کروکت گوشت

مرحله سوم:

یک کاسه متوسط بردارید و دو تخم مرغ را در آن بشکنید. کمی نمک و فلفل به تخم مرغ اضافه کرده و سپس بهم بزنید تا خوب مخلوط شود. در ظرف دیگری آرد سوخاری بریزید. هر کدام از رول ها را ابتدا در کاسه ی تخم مرغ فرو ببرید و سپس به پودر سوخاری آغشته کنید. مطمئن شوید که تمام سطح شان با پودر سوخاری پوشیده شود. میتوانید این مرحله را چندین بار تکرار کنید تا ضخامت لایه سوخاری کراکت‌تان بیشتر شود. رول های کراکت گوشت را روی کاغذ روغنی درون سینی فر بچینید.

سوخاری کردن

مرحله چهارم:

فر را روشن کنید و روی درجه حرارت 200 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود. درون ماهیتابه ای 2 الی 3 قاشق غذاخوری روغن گیاهی بریزید و روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا روغن داغ شود. هنگامی که روغن داغ شد، نیمی از کراکت گوشت را درون ماهیتابه بریزید تا سرخ شود. پس از  6 الی 8 دقیقه که یک طرف کراکت ها طلایی رنگ شد؛ آن ها را بچرخانید تا طرف دیگرشان هم سرخ شود. این کار را برای مابقی کراکت ها تکرار کنید.

کروکت گوشت های سرخ شده را درون سینی فر و روی کاغذ روغنی جداگانه ای بگذارید. وقتی همه ی کراکت ها سرخ شدند همه را درون سینی فر بچینید و به مدت 12 دقیقه در فر قرار دهید.

پختن کراکت گوشت

مرحله پنجم:

در حالی که کراکت گوشت در فر است، سس نعنا را آماده کنید. برای تهیه سس نعنا ابتدا برگ نعنای خرد شده را در یک کاسه ی کوچک بریزید. شکر قهوه ای را به آن اضافه کنید. 2 قاشق غذاخوری آب جوش را به سس نعنا اضافه کرده و بهم بزنید تا شکر به خوبی در آن حل شود. سرکه را اضافه کنید و خوب بهم بزنید. سپس ظرف سس را در کناری بگذارید تا خنک شود.

آماده سازی سس نعنا

مرحله ششم:

کروکت گوشت را از فر خارج کنید و در یک دیس بزرگ بکشید. سس نعنا را در یک کاسه ی عمیق بریزید تا در کنار و کراکت گوشت و سیب زمینی را به همراه آن سرو کنید. نوش جان.

سرو کروکت گوشت

-این مطلب از سایت realfood.tesco ترجمه شده است.