کیک چای همراه با کرم تمشک

کیک چای با کرم تمشک

چایِ عصرانه بدون حضور اسکون برشته و تزیین شده با خامه کامل نمی شود. می توانید اسکون ها را به شکل سه گوش های بزرگی در بیاورید تا به برش خاصی نیاز نداشته باشد. آنها را در همان روزی که قرار است سرو شوند تهیه کنید. از شروع تا پایان این کار فقط 30 دقیقه طول می کشد.

کیک چای با کرم تمشک

طرز تهیه: فر را تا دمای 220 درجه سانتیگراد گرم کنید. سینی فر را در طبقه ی سوم قرار دهید تا گرم شود. کره را به شکل مکعب هایی ببرید. آرد، بکینگ پودر و نمک را در کاسه ی بزرگی ریخته و با هم مخلوط کنید. کره را اضافه کنید.

کره و آرد را با دست ورز دهید تا زمانی که شبیه به خمیر نان شود. اگر غذا ساز دارید می توانید به راحتی کره را با مواد خشک مخلوط کنید تا نرم شود. شکر را با آن قاطی کنید.

کیک چای با کرم تمشک

تخم مرغ را با یک چنگال بزنید. دو قاشق سوپخوری از آن تخم مرغ را به شیر افزوده و آن را به مواد خشک بیفزایید. به سرعت آن را هم زده و مواد آبکی و خشک را با هم قاطی کنید تا به شکل خمیر نرمی در آید.

کیک چای با کرم تمشک

دست های خود را آرد زده و روی میز کار نیز کاملا آرد بپاشید. با دست، خمیر را به شکل یک توده بزرگ در آورید. آن را با دست چندین بار ورز دهید تا نرم شود (برای داشتن اسکون های پف دار نباید آن را بیش از حد ورز دهید) سپس آن را به شکل استوانه ای به طول 30 سانتی متر در آورید. خمیر را به شکل مثلث های برابری ببرید و هر دفعه چاقو را در آرد فرو کنید تا تیغه ی آن چسبناک نشود.

بقیه تخم مرغ را با برس روی اسکون ها بمالید و سپس روی آن شکر بپاشید. این کار پس از پخت آنها را طلایی و ترد خواهد کرد. سینی را از فر در آورید، روی آن کمی آرد بپاشید و اسکون را در آن بچینید، می توانید از یک کفگیر برای این کار کمک بگیرید. حرارت بالای فر به ترد شدن و پف کردن اسکون ها کمک می کند.

اسکون را به مدت 15 دقیقه بپزید یا تا زمانی که طلایی شده و پف کند و تو خالی به نظر برسد. اسکون ها را روی تور فلزی خنک کنید. تمشک ها را له کنید و برای سرو با خامه مخلوط کنید. اگر از خامه غلیظ استفاده می کنید آن را هم بزنید تا زمانی که نرم شود، برای مزه دار شدن کمی شکر به آن اضافه کنید سپس تمشک ها را با آن هم بزنید.