soy ribs with asian slaw

مواد لازم برای تهیه کباب دنده و سویا با سالاد آسیایی

زنجبیل فرانسوی  1 عدد  .  سیر 3 حبه درشت   .  گوشت دنده    2 کیلوگرم

شکر 100 گرم   .  ادویه چینی 1 قاشق سوپخوری   .  سویا سس 150 میلی لیتر

روغن کنجد 2 قاشق سوپخوری  .  کاهو برگ کوچک   2 عدد  یا  بزرگ 1 عدد

پیازچه 1 دسته   .  فلفل قرمز 1 عدد درشت  .  سرکه ی برنج 100 سی سی

دانه ی کنجد 2 قاشق سوپخوری   .  نمک دریا و فلفل سیاه تازه ساییده شده

soy ribs with asian slaw1

با پخت این کباب دنده می توانید رضایت خاطر هر شخصی با هر سلیقه ای را جلب کنید. ابتدا آنها را در فر پخته تا نرم شوند و سپس روی گریل کباب کنید تا ترد و برشته شود. هنگامی که قطعه ی کامل دنده های خوک یا گوساله را می خرید، از قصاب بخواهید تا غشای پشت آن را جدا کند.

soy ribs with asian slaw2

طرز تهیه: زنجبیل را به شکل ریز رنده کنید و سپس آن را به تمامی دنده ها بمالید. 2 قاشق سوپخوری شکر، پودر 5 ادویه، سویا سس و 1 قاشق سوپخوری روغن کنجد را در یک ظرف پلاستیکی یا کیسه پلاستیکی مخصوص غذا قرار دهید. آنها را با هم مخلوط کرده و سپس دنده ها را به آن اضافه کنید و بگذارید تا به مدت 2 ساعت و یا حتی تا 24 ساعت در یخچال مارینه شود. هر چه طولانی تر بهتر.

soy ribs with asian slaw3

فر را از قبل تا دمای 160 درجه ی سانتیگراد گرم کنید. دنده ها را از مواد ماریناد در بیاورید و در یک سینی فر بزرگ قرار دهید. مواد ماریناد را کنار بگذارید. یک پیمانه آب در کف ظرف بریزید روی آن را کاملا با فویل آلومینیوم بپوشانید.اینگونه دنده ها بخار پز و نرم خواهند شد.

دو ساعت و نیم دنده ها را بپزید، سپس نگاهی به آنها بیندازید. گوشت باید بسیار ترد و نرم باشد و به راحتی از استخوان جدا شود. وگرنه با قاشق عصاره ها را روی دنده ها ریخته (یا اگر خشک به نظر می رسد آب بیشتری به ظرف اضافه کنید)، سپس دوباره روی آن را بپوشانید و به فر برگردانید تا 30 دقیقه ی دیگر بپزد. قطعات کوچکتر زودتر می پزند. می توانید دنده ها را از پیش بپزید و آماده گریل ( کباب کردن) کنید.

soy ribs with asian slaw4

برای آماده کردن سالاد، کلم را خرد کنید و پیازچه را نیز ورق کنید. آنها را در کاسه ی بزرگی ریخته و تا زمان مصرف روی آن را بپوشانید.

جهت تهیه سس، دانه های فلفل قرمز را گرفته و آن را خرد کنید، آن را در کاسه ی کوچکی بریزید. سرکه، بقیه ی شکر ( حدود 2 قاشق سوپخوری) و روغن کنجد را مخلوط کنید و کمی نمک به آن بیفزایید. دانه های کنجد را روی حرارت ملایم در یک ماهیتابه چند دقیقه برشته کنید تا طلایی شود و آن را مدام هم بزنید.

عصاره ی باقی مانده از پخت گوشت (اگر گوشت گاو باشد عصاره ی زیادی پس می دهد) را بردارید، سپس آن عصاره و باقی مانده ی مواد ماریناد را در قابلمه ای ریخته و بجوشانید تا به شکل شربت غلیظی در بیاید (حدود 10 دقیقه).

قبل از پخت نهایی، ابتدا ذغال ها را بررسی کنید تا کاملا گر گرفته باشند یا دمای گریل به 200 درجه سانتیگراد رسیده باشد. سس سالاد را روی آن ریخته و کنار بگذارید تا به خورد آن رود. هر سمت دنده ها را حدود 5 دقیقه بپزید تا زمانی که صدای جلز ولز آن در آید و کاملا برشته و طلایی شود، کمی بیشتر صبر کنید تا مطمئن شوید که حرارت به همه جای آن نفوذ کرده است. آن را روی تخته منتقل کنید و دنده ها را یکی یکی یا هر چند دنده را با هم برش بزنید. از آن شربت غلیظ روی دنده ها ریخته و دانه ی کنجد را روی آن بپاشید. غذا را با سالاد سرو کنید.

نکته: پخت دنده گوساله به این شیوه غذایی بسیار لذیذ مهیا می کند. این گوشت بسته به اندازه ی آن به 3 تا 4 ساعت پخت در فر نیاز دارد.